been906
Köpte ett Familjeträd för 3 år sen har bara haft elände med det.
Troligt vis för lite kunskap innan planteringen.
Nu har det en sjuka på halva trädet .bruna blad med svarta hål i .Bifogar några bilder och hoppas någon vet vad det är .Behövs fler bilder laddar jag upp fler
Tacksam för svar
/walle

[attachment=39418:sjuka_001.jpg]

[attachment=39421:sjuka_002.jpg]

[attachment=39420:sjuka_003.jpg]

KURT
När enstaka grenar drabbas på detta sätt kan man antingen misstänka blom och grentorka, eller om man har spritt kombinationsgödsel på gräset, så kan ogräsmedlet ha dödat delar av trädet.
been906
CITAT (KURT @ 29-07-2009, 18:28) *
När enstaka grenar drabbas på detta sätt kan man antingen misstänka blom och grentorka, eller om man har spritt kombinationsgödsel på gräset, så kan ogräsmedlet ha dödat delar av trädet.

Tack för svaret...får väl hoppas det rättar till sig nästa år...
Bassam
Hej
Jag tycker att säga att plantering i små grop , så det är bra om ni omplantera den i stora grop.

H:Bassam
been906
CITAT (Bassam @ 30-07-2009, 02:26) *
Hej
Jag tycker att säga att plantering i små grop , så det är bra om ni omplantera den i stora grop.

H:Bassam

Hej och tack för svaret
Jo jag fundera på det att omplantera den i Höst i en stor grop..Har läst lite på nätet hur jag ska gå vidare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon