Full version: CLEMATIS NEGRITJANKA
kira
Någon som har erfarenhet av clematis Negritjanka.Härdighet VII-IX .Låter som en mycket härdig clematis.
Finn Klematis
CITAT (kira @ 30-07-2009, 18:38) *
Någon som har erfarenhet av clematis Negritjanka.Härdighet VII-IX .Låter som en mycket härdig clematis.

Hej!

Dina VII-IX är blomningstiden.

Mvh.
Finn
octachoron
Mer info på
Negritjanka
kira

Tack Finn o Octachoron!Är såå svårt att orientera sig i denna clematisdjungel o ändå kan jag inte låta bli att försöka.
Får söka efter info om härdighet då eftersom inget av det stod på "lappen" .Så jag vet var jag ska plantera den.
Finn Klematis
CITAT (kira @ 31-07-2009, 07:29) *
Tack Finn o Octachoron!Är såå svårt att orientera sig i denna clematisdjungel o ändå kan jag inte låta bli att försöka.
Får söka efter info om härdighet då eftersom inget av det stod på "lappen" .Så jag vet var jag ska plantera den.

Hej!

Klippgrupp 3. Framtagen i Ukraina, mycket härdig, minst zon 5. Blir ca 4 m. hög.

Mvh.
Finn
Monarda
Min African Girl, Negritjanka växer i zon 4 och är nu ca 3 m hög.
Här kamperar den ihop med Summersnow. Underbar färg har den! smile.gif

[attachment=39524:P7151430a.jpg]
kira
CITAT (Finn Klematis @ 31-07-2009, 06:58) *
Hej!

Klippgrupp 3. Framtagen i Ukraina, mycket härdig, minst zon 5. Blir ca 4 m. hög.

Mvh.
Finn

Då vet jag!Bra med härdiga växter om än det är spännande att prova på mindre härdiga.....där jag bor är det zon III - IV .
Monarda,dina clematis är ljuvliga.Har en Summersnow som växer som bara den,klipper ner den varje vår ,vet inte om man ska göra det men den kommer på nytt med mängder av nya skott o blommor i överflöd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon