Dagen började med klarblå himmel och sol, så en del blev gjort i trädgården. Men på eftermiddagen kom det vanliga regnet igen och då passade jag på att göra i ordning lite bilder.
[attachment=39548:090721bm...ttarblom.jpg]
Ja jag vet att det finns en särskilt forum för husdjur men visst är det en söt bild när "Maran" kikar på en av de sista blommorna av Venusta Pendula.
[attachment=39549:090731co...ecolours.jpg]
Nyinköpt klätterros för i år: Compassion, som doftar helt underbart. Zon 3 enligt beskrivningen så vi får se hur den klarar vintern här hos mig. Står skyddat mot ett plank så jag hoppas den klarar sig. En fantastisk ros!
[attachment=39552:090731co...eryclose.jpg]
Närbild på den ljuvliga Compassion
[attachment=39550:090731ed...pionlike.jpg]
Eden Rose ser nästan ut som pioner tycker jag. Får se hur den ser ut om några dagar om regnet nu fortsätter.
[attachment=39551:090731nevadaduogo.jpg]
Nevada, inne på den andra blomningen är mycket förtjust i denna ros trots att blommorna inte är så hållbara.
[attachment=39553:090731papageno.jpg]
Papageno blommar på trots regnet
[attachment=39554:0907flam...matobudd.jpg]
En bild på en del av min enorma Flammentanz som jag tog för någon vecka sedan. En fantastisk blomrik ros men varför doftar den inte! Den klär väggen i min "kattgård", snart får väl inte mina stackars katter plats där inne eftersom jag utökar med nya växter hela tiden. Nåja, de älskar att ligga under fjärilsbusken och kika på fjärilarna.