Full version: Lite blandade bilder
AK i Sura
Dagen började med klarblå himmel och sol, så en del blev gjort i trädgården. Men på eftermiddagen kom det vanliga regnet igen och då passade jag på att göra i ordning lite bilder.
[attachment=39548:090721bm...ttarblom.jpg]
Ja jag vet att det finns en särskilt forum för husdjur men visst är det en söt bild när "Maran" kikar på en av de sista blommorna av Venusta Pendula.
[attachment=39549:090731co...ecolours.jpg]
Nyinköpt klätterros för i år: Compassion, som doftar helt underbart. Zon 3 enligt beskrivningen så vi får se hur den klarar vintern här hos mig. Står skyddat mot ett plank så jag hoppas den klarar sig. En fantastisk ros!
[attachment=39552:090731co...eryclose.jpg]
Närbild på den ljuvliga Compassion
[attachment=39550:090731ed...pionlike.jpg]
Eden Rose ser nästan ut som pioner tycker jag. Får se hur den ser ut om några dagar om regnet nu fortsätter.
[attachment=39551:090731nevadaduogo.jpg]
Nevada, inne på den andra blomningen är mycket förtjust i denna ros trots att blommorna inte är så hållbara.
[attachment=39553:090731papageno.jpg]
Papageno blommar på trots regnet
[attachment=39554:0907flam...matobudd.jpg]
En bild på en del av min enorma Flammentanz som jag tog för någon vecka sedan. En fantastisk blomrik ros men varför doftar den inte! Den klär väggen i min "kattgård", snart får väl inte mina stackars katter plats där inne eftersom jag utökar med nya växter hela tiden. Nåja, de älskar att ligga under fjärilsbusken och kika på fjärilarna.
Kajsa
Vackra bilder AK, katten var bedårande söt. Compassion hade en läcker färg. Bor du i Surahammar ?
Ser att du är ny här, välkommen till oss rostokar !
Fny
wub.gif jag är impad! och ååå vilken fin katt!
Erika i Sandviken
Jätte fina bilder ,men vackrast var nog ändå katten ,lyckliga perser som får vara ute,få frisk luft i lilla näsan,klättra i träd och smyga på småkryp.Det borde vara förbjudet att hålla katter instängda utan tillgång till någon form av "rasthage"

Vår egen perser får också vara ute på vår inhägnade baksida (1000kvm),nu vill hon bara gå ut då vi går ut och är jätte snabb in då vi går in.Men man ser hur hon njuter.

[attachment=39557:100_0372.JPG]

[attachment=39558:100_0500.JPG]

[attachment=39559:100_0614.JPG]

[attachment=39560:100_0499.JPG]

[attachment=39561:tintin.jpg]

Fny
åå myyyys! (vill ha katt vill ha katt vill ha katt vill ha katt.... wub.gif )
AK i Sura
Tack för era gulliga kommentarer! Jo jag är en stor kattälskare och har en liten hobbyuppfödning. Ska inte "plåga" er med allt för många kattbilder här men är ni nyfikna kan ni kika på min hemsida http://home.swipnet.se/frere-et-soeur/. Även om jag personligen blir glad av såväl katt som hundbilder här på forumet i mellanåt.

Erika, din padda med vitt är supersöt och jag träffade faktiskt hennes uppfödare på utställning i Stockholm idag för visst var hon från Neogenes? Även Perserkatter älskar att vara ute och jag är glad att kunna erbjuda dem den möjligheten. Nadja, den katt jag ställde ut idag var ute efter badet igår eftermiddag och gjorde en snigelinpackning i trädgården, ha,ha. Nåja inga problem att få henne snygg imorse. Om matte nu envisas med att åka på utställningar mitt i sommaren så ska inte katterna behöva lida för det, de vill ju vara ute så mycket som möjligt.

Kajsa! Ja vi bor ju nästan grannar, i alla fall i grannkommunerna och jag arbetar i Västerås. Har tidigare skrivit till och från på Allt om Trädgårds forum, men med min gamla dator så fungerar det inte så bra. Här på Odla är jag medlem sedan drygt en vecka. Har många gånger beundrat dina rosor på AOT:s forum och i dina album och vissa rosor har jag köpt på din rekomendation, tex. Mary Rose som jag är supernöjd med.

Fny! Klart att du måste ha en katt, de berikar verkligen livet!

Ser fram emot att få fortsätta titta på vackra bilder och prata rosor. Det är så skönt att läsa om likasinnande, som köper den där rosen man inte har plats för, ägnar semestern åt trädgårdsarbeta mm..
Kajsa
Arbetar du i Västerås, ja då får du komma förbi någon ggn när det passar rose.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Kajsa @ 02-08-2009, 01:05) *
Arbetar du i Västerås, ja då får du komma förbi någon ggn när det passar rose.gif

Missa inte chansen att se Kajsas trädgård!!!
Den är helt enastående!

AK i Sura
CITAT (Kajsa @ 02-08-2009, 01:05) *

thanks.gif Tack för inbjudan, jag vill gärna se din fantastiska trädgård i verkligheten! Jag jobbar må-fr 09.00-18.00, riktiga tråktider alltså men ännu så länge är det ju ljust en bra stund på kvällen så det kanske kan fungera ändå. Annars kan jag ta en extratur till Västerås någon helg om det passar bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon