Keya
Har hört att rosor gillar att ha växter runt "fötterna" Tänkte plantera lammöron runt en nyplanterad Astrid Lindgren. Hur nära rosen?Hur många runt? Rosen kommer ju att bli större.
svennis
Lammöron tycker jag om o Lungört o Hosta 'Funkia'-
Lammöron kan stå nära rosen bara den är fri..
AK i Sura
Jag älskar lammöron och det är supersnyggt till rosa rosor tycker jag. Astrid Lindgren kommer att göra sig fint tillsmmans med de lena lammöronen. Jag brukar faktiskt plantera lammöron lite här och där, varhelst det finns en lucka där ogräs skulle kunna slå rot. Tycker jag sedan att lammöronen blir för stora eller för många så rensar jag bara bort en del. De sprider sig lätt men är enkla att hålla efter. Tror inte att det är någon risk med att plantera nära rosorna för lammöronen har grunda rotsystem alldeles på ytan. Tycker du sedan att det känns för tätt när lammöronen börjar breda ut sig kan du ju lätt rensa bort lite.
Bifogar en bild på rosor och lammöron. Lycka till!
[attachment=39580:0907raba...tillbemm.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon