nico.v
Hej jag vet inte om detta är rätt forum eller något, men jag hoppas att jag får ett svar iallafall.

Pappa och jag är sådana som bara slänger in frön och allt i våran altan, vi äter Litchi tar frön som är i den och planterar, vi har satt ner massor av tropiska frukt-frön och annat, men nu har det kommit upp en konstig sak, som har 5 st blad på sig per kvist, mamma tror det är en växt som man gör öl av. den växter där vi har planterat "sten växter" alltså sådana som växer på sten och i steniga områden.

pappa har även satt ner vindruvor i exakt samma område, fast vi tror inte att det är de.

Åsa, mälardalen zon 2
Kanske nån av grannarna har ett klättervildvin (ej samma släkt som vindruva)? Inte helt ovanligt att fåglarna sprider fröerna.

http://images.google.se/images?hl=sv&q...sa=N&tab=wi
nico.v
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 01-08-2009, 17:10) *
Kanske nån av grannarna har ett klättervildvin (ej samma släkt som vindruva)? Inte helt ovanligt att fåglarna sprider fröerna.

http://images.google.se/images?hl=sv&q...sa=N&tab=wi

juste glömde påpeka, grannen har en ros som vi längs väggen och han har något skummt brevid den som OCKSÅ växer längs väggen, ingen aning vad det är

men denna är då jätte lik klättervildvinen, tror det är den. kan vara

tusen tack =) smile.gif tror mamma lr pappa vill ha ner den isåfall
CillaM
Jag behöver ju en TV-skärm för att se bilderna! Ja, inte är det Cannabis eller nåt sånt. Det är som Åsa skrev, vildvin. Riktigt gôrsnyggt.
nico.v
CITAT (CillaM @ 02-08-2009, 11:10) *
Jag behöver ju en TV-skärm för att se bilderna! Ja, inte är det Cannabis eller nåt sånt. Det är som Åsa skrev, vildvin. Riktigt gôrsnyggt.

sorry=) högupplösta bilder på nokia n85 wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon