Full version: Bollpil
dad
För några år sedan köpte jag, vad jag trodde var, en bollpil.
Jag tycker dock inte att den alls ser ut som en sådan. Är det någon som kan hjälpa mig? Ska den se ut så här? Jag trodde att kronan skulle vara klotrund!![attachment=39592:pil2.JPG]
rissen
Min bollpil börjar nu att "runda" till sig. Jag köpte den för 4 år sedan men som sagt i år ser man att den börja ta form. Kanske den måste ha lite tid på sig.
Karsan
Jodå du kan nog vara lugn, den kommer att täta till sig och få bulligare form. Bifogar bilder på utvecklingen av en av våra bollpilar, första fotot från aug-07 och andra från idag, aug-09. :-)

till vårvintern ska vi ta bort några av de lägre grenarna så stammen blir högre.
Lady Hamilton
Dessa 2 Bollpilar planterade vi för 2 år sedan

[attachment=39809:DSCN3076_kopiera.jpg] [attachment=39811:DSCN3078.JPG]

[attachment=39810:DSCN3077_kopiera.jpg]

dad
Jag skickade en bild till plantskolan där jag köpte trädet. Dom svarade att dom var osäkra men tyckte det såg ut som en silverpil!!?? Jag frågade om dom i så fall kunde ge mig ett nytt träd--- Inget svar!!!!!
Det är väl bara att vänta och se.
Tack för alla uppmuntrade svar och bilder.
Karsan
Nä, jag skulle spontant säga bollpil, pilarna är ju lite blekgröna i bladen. Konstigt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon