Gudrun i Göteborg
I maj fick jag en kruka med denna fantastiska blomma. Den har stått på verandan sedan dess och blommar fortfarande. Nu är blommorna på en av de tre ursprungliga stänglarna lite vissna och jag funderade på att klippa av stängeln. Men då såg jag att det fanns nya knoppar på toppen av stängeln och då vill jag inte klippa. Men vad gör jag? Tar bort de vissnade blommorna på stängeln? Och hur gör jag när allt blommat ut - fast det verkar ta månader till dess, förstås rolleyes.gif

Är det någon som har eller har haft en Snowflake? Och som vet hur jag skall bete mig med den?

[attachment=39617:IMG_1734.jpg]
Alexander-VG-zon3
ta bort vissna blommor. men inte stänglen förens den är helt ut blommad. låter du blommorna vara kvar bildas det frön.

övervintras som Dahlia, Canna, Oxalis. i ett varmt och soligt läge i väldräneradjord och ev skydd mot regn så kan den också övervintra ute.
Gudrun i Göteborg
Tack flaxss! smiley_small_hug.gif
Nu vet jag mera. Skall sköta den ordentligt för jag vill ha den nästa sommar igen.

Funderar nu på att låta några blommor gå i frö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon