Kicki71
Jag har fått en Rosa Mundi, den har bruna fläckar över hela sig.
Kan man få den frisk?? Är det bara att kasta? Snyft!!
Hade skickat bild om jag visste hur man bifoga!?
Betty
Låter som den har drabbats av Rosrost: info
Kicki71
Tack, jag har kollat på bilder och det ser inte ut så! Jag tror att den har varit för torr. Det är så varm och tort här. Jag har ju flyttat den, så jag väntar och ser om den tar sig lite...
svennis
[quote name='Kicki71' date='03-08-2009, 10:56' post='1064759']
Jag har fått en Rosa Mundi, den har bruna fläckar över hela sig.
Kan man få den frisk?? Är det bara att kasta? Snyft!!
Hade skickat bild om jag visste hur man bifoga!?

Vi måste få se din Mundi!! -fear-.gif
Klicka på Mina album så kommer du nog rätt, tycker det fungerar bra här.
O så vill vi alla kunna se dina bilder, Kajsa bider kan man se utan att vara inloggad.. smile.gif
Bassam
Hej Fläckar kommer ofta i Sverige från Svamp sjukdom på grund att det finns varm och mycket fuktigt i luften.

H:BASSAM
Stiffe
Tror inte att det är någon som helst fara. Det är mycket svampsjukdommar i år, svartfläck / "falsk svartfläck", rosrost & mjöldagg, men det är normalt inget de dör av. De ser bara lite ankomna och skabbiga ut så här på eftersäsongen.

Ser det ut någonting som det här? (Jag har buskar som ser betydligt värre ut än detta, men det bekommer inte dem nämnvärt - bara mig sad.gif .)

Officinalis (nära släkting till Rosa Mundi)
[attachment=39846:Falsk_SF...cinalis1.JPG]

/S
Kicki71
Nu kommer bild!!
Rosa mundi med.....
Vad tror ni??
Ezereht
Inte pysslat med rosor så länge men jag tycker bladen ser torra och kanske brända ut? Mycket sol och lite vatten? Näringsfattigt?
Stiffe
Se där ja. Nå, det är inget farligt. Så där blir det nu och då, bl a på gallicor. Det är i vart fall inte SF.

Det är bara att ta på solglasögonen och luta dig bakåt i favoritsolstolen. coolgleam.gif

/S
svennis
CITAT (Stiffe @ 08-08-2009, 01:11) *
Se där ja. Nå, det är inget farligt. Så där blir det nu och då, bl a på gallicor. Det är i vart fall inte SF.

Det är bara att ta på solglasögonen och luta dig bakåt i favoritsolstolen. coolgleam.gif

/S

Härligt Stiffe!
Ett gott skratt förlänger väl livet.. bravo.gif
Tror också att det kommer nya gröna fina blad igen.. yes.gif

CITAT (Kicki71 @ 07-08-2009, 00:02) *
Nu kommer bild!!
Rosa mundi med.....
Vad tror ni??

Tack för den fina bilden och att man ser den utan att vara inloggad... blomma.gif

Du har säkert fler bilder vi vill se... smile.gif
Kicki71
Tack för era svar & engagemang. Har precis börjat om efter semestern, ska nu försöka knoga att lägga ut bilder!! Jag älskar att fotografera. Ha tålamod bilder kommer!! Tack än en gång!
Jag pumpar den med vatten 2-3 gånger / dag! Önskar mig lite regn!! sweatingbullets.gif
Ezereht
Oooh mera bilder smile.gif Låter bra Kicki !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon