skogstroll
  • Digitalis
  • Akleja
  • Lupin
  • Backsippa
Malin_MeL
Akleja sår du ute nu i okt/nov. antingen på platsen där du ska ha dem eller i nån låda som du ställer nånstans lite halvskyddat, den får ju inte svämma över om det regnar mycket, så att fröerna rinner iväg.
de gror sen till våren.

lupiner har jag fått för mig att man eg kan så ut när som...men det är jag inte alls säker på. eg sår man dem nog likadant som aklejan
Gåsis
Digitalisen kan du nog så nu och den hinner blomma nästa sommar. Backsippan ska sås färsk har jag för mig. Akleja och lupin sent på hösten så de inte hinner gro förrän nästa sommar.

/Åsa
lislena
Jag är så dålig på det här med perenner....Vad är bäst....kan jag så perenna fröer direkt i jorden i okt/nov? Kommer dom då att blomma nästa sommar! Eller ska jag så i krukor 8X8 och sätta ut dom i okt/nov i någon låda av något slag och låta dom vara där till våren....kan jag lägga ett fönster över så dom inte blir blöta av snön eller ska jag låta bli!
Alltså det är så svårt när man är nybörjare på att ha trädgård......
Dom perenna fröerna som jag har är från Impecta...dom flesta av dom kan jag så ute på hösten men täcks ej.....några har jag som jag ska täcka med snö.....

Hur ska jag göra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon