MayaLisa
03-08-2009, 20:46
Var det nån mer än jag som köpte dem och var de blå?
Mina är knallrosa. De står ute, soligt och får bra med gödning och vatten när de behöver det.
[attachment=39670:blue_wonder.jpg]
Tråkigt tycker jag , för det lät så spännande med blå pellisar.
Alexander-VG-zon3
03-08-2009, 20:52
det finns inga blå pelargoner, däremot finns det lila. och när det gäller blommor så menas det ofta att den blåa färgen antigen är lila/rosa eller blå/lila eller någon annan blandad färg med lila.
Så här blå är min som blommar just nu.
blue.JPG
MayaLisa
03-08-2009, 21:07
Jag mailade och frågade om de verkligen skulle bli blå och någon på Odla, i shopen , svarade att de skulle de... :[
CITAT (perryd @ 03-08-2009, 21:59)

Så här blå är min som blommar just nu.
blue.JPGJo, Tokblå!
Maggan H
04-08-2009, 12:42
Onaturliga färger som blå och som min, svart, är inte det i grunden. I skugga ser min ut som svart för att bli mörkt vinröd när solen lyser på den. Däremot blev den frösådda Orange pelargonen faktiskt orange!
[attachment=39710:P7120035.JPG]
Jag har samma pelargon, och visst är den helt klart lilarosa. Det är bara så, att blåa pelargoner finns inte. Men BLÅ är ett så starkt försäljningsargument, det får kunder att köpa, så de fortsätter att kalla dem så. Och visst, med enbart pelargon-ögon, så är denna ju lite-lite blåare ton än de gamla rosa sorterna. Men sätt en blåklint bredvid denna pelargon, så är den inte det minsta blå. Allt är relativt alltså, inte minst färgerna!!!
Lady Hamilton
06-08-2009, 20:32
Även jag har "Blå" pelargoner
Blue Wonder
[attachment=39833:DSCN3082_kopiera.jpg]
och Blue Sibyll
[attachment=39834:DSCN3080_kopiera.jpg]
Red Top
07-08-2009, 09:10
Jag har oxå en blå pelargon. Hängpelargon 'Royal blue', köpt från odla förra året.
Jag gillar den. Lyser klart med sin ceriseröda färg med dragning åt blått. Blommar överdådigt i år.
[attachment=39873:H_ngpela...al_blue_]
Så ser mina blue wonder också ut. Jag är mer besviken på min Lilac.. något som är knallröd. Måste varit felsort jag fick (på handelsträdgården).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.