CITAT (Berith @ 16-12-2002, 23:24)
CITAT (Cilla @ 16-12-2002, 23:15)
Men om man ska utveckla ett forums layout så vore det bra att kunna välja var i inlägget bilderna hamnar och inte alltid ha dem vänsterställda. Framför allt skulle man kunna göra bättre bildpresentationer om man kunde centrera dem.
Mitt minne kanske slirar igen

men jag har för mej att det var några här som protesterade högljutt när det för ett tag sen pratades om att utveckla forumet...
Jag förstår inte hur bildpresentationer blir bättre av centrerade bilder! Visst, det kanske inte blir sämre, men varför just bättre? Kan du utveckla det lite?

CITAT
Mitt minne kanske slirar igen

men jag har för mej att det var några här som protesterade högljutt när det för ett tag sen pratades om att utveckla forumet...

Just det Berith, du minns alldeles rätt fast jag protesterade väl inte, snarare kom med kritik. Men det var ju vissa (blink blink) som tyckte att blippar och annat runt omkring inläggen var så himla bra, och det fick mig att tänka på vilket av detta blipperi jag gillade.
Just det - bilderna på växter och annat. Så jag bryr mig om dem, även om jag inte tycker det är det mest väsentliga för kommunikationen, men dock det mest väsentliga jämfört med all annan tilläggsinformation som kringgärdar varje litet inlägg.
Och varför det är värt att nämna alls med centrering och placering? Jo för att det gör att man kan presentera dem bättre. Precis som det spelar roll för bildupplevelsen var i ett rum man placerar tavlan, eller att det spelar roll var på förstasidan i en tidning man placerar nyheter och bilder ä så spelar det roll om alla bilder måste komma i vänsterkant eller om man kan få dem att sitta i mitten.
Wilhelm - du har nog inte läst mitt inlägg. Men strunta i det, det finns ju roligare saker att diskutera än detta.
Jag kommer att skicka in både en och annan bild ändå. Ni som inte gillar det får specificera vad som är dumt med det efter de inlägg med bilder som ni ser problem med.
Cilla