Full version: Paprika Ramiro
MissTrädgård
Hejsan!

Jag testade att sätta lite paprika ramiro frön den 10 juli i vanlig blomjord (hade inget annat hemma och ville bara testa) så jag satte bara 6 frön, så jag blev ganska förvånad när jag såg att alla 6 kom upp.

Men nu har jag en liten fråga. Jag borde ju plantera om dom så att dom får en egen kruka, hur ska jag plantera om dom? Ska en bit att stjälken ner i jorden som tomater?

Efter som att jag inte satte paprika fröna när det var tid för dom egentligen, så undrar jag hur jag ska förtsätta att sköta dom på bästa sätt.
[attachment=39676:Paprika.jpg][attachment=39675:Ramiro.jpg]

Tack på förhand
Preussen
plantera dem var för sig och du kan göra som med tomater, dvs plantera ner stjälken. ha dem utomhus i lä och soligt fram till att det börjar bli frost. har du tillgång till växthus är det ännu bättre. att få frukt att mogna senare under höst/vinter kräver att du har ett bra söderfönster eller bra belysning.

till nästa år så kan du sätta fröerna i jan-mars. fram tills dess så finns det mycket läsning om du använder dig av odlas sökfunktion.
MissTrädgård
Tack för svart smile.gif

Då ska jag sätta igång och plantera om dom nu.
Jag har sökt och läst en heldel men inte hittat det jag sökte, varit lite olika råd om olika paprika sorter tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon