Motti
Vi har Stockholmsgäster i byn och de är Marsvinsvakt denna veckan !Marsvin behöver ju gnaga på grenar helst fruktädsgrenar men nu undrar vi kan de gnaga på tex RÖN om man inte har tillgång till frukträd ?eller finns det några andra trädgrenar man kan ge dom utan att de blir förgiftade ?
MVH Motti
Chanku
Man brukar säga alla träd utom barrträd. Såvida man inte vet med sig om att det är från en giftig buske eller så. Rönn fungerar utmärkt.
ängsvädd
För undulater iaf gäller följande:
UNDVIK följande träslag : hästkastanj, gullregn, idegran, järnek samt de olika prunusarterna.

När jag hade marsvin så minns jag att de även gillade sälg och asp. Undulater gillar inte körsbärsgrenar o plommongrenar men övriga fruktträd är de mycket förtjusta i.
Wilmer
Så kul att vara marsvinsvakt! Mina älskar rönn, men även tex. asp som nämndes. Jag har ju tillgång till äpple och plommon, det uppskattas också. Annars är jag feg och ger inget annat. Känner du ingen med digitalkamera, vill se bilder kompiskram.gif
Motti
Jag har digitalkamera men kan inte lägga in bilder wacko.gif Men det här lilla härliga marsvinet ser ut som på din avatar rolleyes.gif en lite kille som heter BoBo och är superkelig,har gosat med honom jättemycket!Usch vad man blir sugen på att skaffa ett flirting.gif Fast min katt Helge skulle nog inte tycka det va så gulligt flirting.gif
Wilmer
Aha, vi får ta en lektion i albuminlägg etc. alltså sweatingbullets.gif . Visst är det mysigt, jag sitter just o myser med Anton, har varit hemmifrån gos i flera dagar ju help.gif
Meriona
Absolut inte EK! Innehåller garvsyra - inte bra för någons magar...
Rönn och blåbärsris gillas av små marsvin och även gerbiler.... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon