Full version: Äntligen
AK i Sura
Äntligen verkar min Mme Alfred Carrière komma igång på allvar. Hade en första bloming i slutet av juni men sedan tror jag att den tyckt det varit lite för regnigt. Nu kommer i alla fall blommorna snabbt och flera knoppar väntar. Förra året bjöd den på en fin blomning hela sommaren så jag har väntat och väntat på att den ska komma igång. Även om hon i år bara tänker ge mig ett fåtal blommor så tillhör hon ändå mina favorier. Älskar att se de pärlemoskimrande blommorna mot kvällshimmelen.
[attachment=39681:090803mm...dbluesky.jpg]
[attachment=39682:090803mm...allsljus.jpg]

Kajsa
Den är väldigt snygg, hur stor är den hos dig ? Ser i LÅG att den kan bli bra stor.
AK i Sura
CITAT (Kajsa @ 03-08-2009, 23:08) *
Den är väldigt snygg, hur stor är den hos dig ? Ser i LÅG att den kan bli bra stor.

Förra året klädde den hela rosbågen men i år fick jag klippa den rätt rejält så ännu så länge har den bara nått toppen, ca 2,20 skulle jag tro. Den har ett mer sirligt växtsätt, alltså inte så buskigt men ändå känns den inte klen tycker jag. Köpte min ros barrotad på Blomsterlandet för typ 29:50 för 3 eller 4 år sedan men den har tagit sig bra ändå. I år var jag dessutom superslarvig med skuggväv och får antagligen skylla mig själv att den blev lite trög i starten.
[attachment=39686:090803mm...edibagen.jpg]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon