Ja ha, igentligen säger rubriken allt.
Jag hittar inget bra annonstorg för höns.
Letar efter silversvartteckand Wyandott (äch ... hur i alla världen stavad det!? Tror ni vet vilken ras jag menar) och någon av Silverudds raser.
De annonssidor jag hittat hos några klubbar har varit väldigt tunnsådda, så tips mottages tacksamt.
Piccante
05-08-2009, 12:18
kolla på forumet
alternativ.nu
Blocket säljer mycket höns.
Tackar tackar !
Hittade massor av annonser, men inte något napp än så länge.
skogstroll
06-08-2009, 11:13
CITAT (Ramoth @ 05-08-2009, 12:39)

Ja ha, igentligen säger rubriken allt.
Jag hittar inget bra annonstorg för höns.
Letar efter silversvartteckand Wyandott (äch ... hur i alla världen stavad det!? Tror ni vet vilken ras jag menar) och någon av Silverudds raser.
De annonssidor jag hittat hos några klubbar har varit väldigt tunnsådda, så tips mottages tacksamt.
hoppas du hittar dem! gör du det får du gärna skriva var du hittade dem, jag vill också ha sådana!
Fredrikslund
07-08-2009, 23:11
Jag har wyandotter silver, randae. dessa är dock bara kycklingar just nu- Har sett endel som har men glömt bort var. har lite mail och sådär men dom flesta har inte börjat lägga ägg ännu. köpte mina i gunnebo/västervik. om det är intressant kan du få nummret av mig. kan dick vara så att hon släppt ihop alla nu...
Har själv, plymouth rock, australorp, wyandotter, sebright, och brahma. och endel blandisar som ska säljas.
Blev av med allá mina höns så börjat om från början nu så dom flesta är rätt små. har många raser på gång också. maraner, silver dorking (blåa ägg), fönix, faverolle och silkes . plus lite annat.
Är bara att kolla på min hemsida lite då och då. Komer dock mest ha ungdjur nästa år då jag bara vill föröka min egna flock. alltså inga avelsägg.
www.fredrikslundshonsgard.webs.com
Maggan H
08-08-2009, 09:19
Och jag letar vanliga värphöns i Skåne-Blekinge, vet någon vem som säljer? Har sökt på bl a Blocket och Google, men hittade bara en äckelpadda i kalsingar......
Fredrikslund
08-08-2009, 11:36
Vet en som säljer värphönskycklingar, alltså inte vuxna ännu. men hör med henne. det är leghorn och lohman höns. värper som galningar!
Är inte riktigt åt ditt håll, men kanske kan transport ordnas?
hon bor 1 mil utanför borås i kinnarumma.
Mail: sallyomolly@hotmail.com, Åsa heter hon...
Maggan H
08-08-2009, 11:38
CITAT (Fredrikslund @ 08-08-2009, 12:36)

Vet en som säljer värphönskycklingar, alltså inte vuxna ännu. men hör med henne. det är leghorn och lohman höns. värper som galningar!
Är inte riktigt åt ditt håll, men kanske kan transport ordnas?
hon bor 1 mil utanför borås i kinnarumma.
Mail: sallyomolly@hotmail.com, Åsa heter hon...
Tack, jag ska kolla med henne!
zaaritha
08-08-2009, 19:34
Eniro!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.