Denna lilla planta tittar upp mellan stenarna... är det en gran som frösått sig tro?
Margith
05-08-2009, 13:19
Ja nog tycker jag att det ser ut precis som de små granarna som frösår sig hej vilt hemma hos mig.
Alba
05-08-2009, 13:21
Den verkar ha så långa barr så jag gissar på tall men det är svårt att avgöra på en bild.
Vi har plockat 3 skottkärrelass med tallplantor och kört till sophögen i stugan. Det måste ha varit särskilt gynnsamt i fjol för tomten är översållad med små små plantor. Om vi skulle låta alla växa upp skulle vi inte se vattnet inom några år.
Aqvakul
05-08-2009, 13:28
Jag tror också på tall...
Margith
05-08-2009, 13:43
Visst kan det vara tall lika väl :coolgleam Jag har mängder av småplantor av både och, och har nog aldrig funderat så mycket på om det är tall eller gran... bort ska dem!!
DragonLady
05-08-2009, 16:05
Oj en tall... undrars vart den kommer ifrån för det finns inga i närheten. Brukar ha granris i trädgården men.. Ja där kan den inte växa oavsett gran eller tall, kan man gräva upp den o sätta den i en kruka tro
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.