Nja, jag tror inte att polisen skulle göra så mycket. Snarare så tror jag inte att du får åka iväg med deras katt på det där viset.

Det är tyvärr inte alla katter som är märkta heller, så det är inte säkert att ni skulle få reda på ägaren, eller så vet du vems katten är redan? Någon böta för att en katt travat in i ditt hus kan du inte räkna med heller.
Problematiskt det där. Föder tyvärr katthat i längden och det är ju verkligen inte katternas fel. Här i byn så kissar de i sandlådor, bajsar på gräs och i rabatter och har långa gräl i natten, sedvanliga problem skulle jag tro.
Vi har våra missar i stor och fin kattgård, vilket vi får ta kritik för av de som tycker att katter skall få springa fritt. Det finns folk av alla åsikter.
Ta del av tidigare diskussioner, där finns en del handfasta bra råd! Minns att inte klandra katterna, de gör ju bara som de blir tillåtna att göra - röra sig helt fritt. Och så uppstår irritationer.
I andra länder har de ju också stora hundflockar som springer lösa och ylar nätterna igenom, än så länge har vi "bara" katterna löst här.