Jag har en massa funderingar angående gödning av allehanda gröna vänner i trädgården.
Jag har förstått (tror jag) att man ska tillsätta gödning på våren, under sommaren till prydnadsväxter och på hösten. Men frågorna hopar sig för mig...
Hur vet jag vilken typ av gödsel man ska använda? Är det t.ex. ok att använda Algomin vid varje gödningstillfälle eller ska man ibland ha kogödsel/hönsgödsel/annat?
Jag har tillgång till hästgödsel (i torv, ibland med lite halm i), men undrar om jag kan blanda ner den i rabatten obrunnen? Eller bränns växternas rötter då?
Jag har försökt spara hästgödsel i säck hemma för att låta det brinna, men hur jag än gör så blir det något litet hål i säcken och så förvandlas den till mördarsnigelbarnkammare och då är den bara att kassera..

Varför ska man inte gödsla efter midsommar (har jag hört) och gäller det bara viss typ av gödning?
Hur går man tillväga rent praktiskt? Myllar bara ner gödslet runt plantorna och på "tomma" platser i rabatten? Eller lägger bara ovanpå..
Ja, det var några av mina frågor... Ni får ursäkta om de är alltför dumma... Hoppas att ni erfarna kan råda mig lite på vägen!