Mina rosor uppskattar verkligen solen som äntligen visat sig den här veckan, såäven de eländiga myggen som gör att man knappast kan vistas ute. Semestern är slut och ska jag hinna fota så får det bli tidigt på morgonen eller på kvällen och i morse smög jag ut och hoppades att myggen inte skulle vara vakna men det var de! Svårt att fotografera när de ilsket biter och många bilder blev suddiga för att jag inte kunde stå stilla. Vill i ala fall visa några rosor som jag glädjer mig åt just nu.
[attachment=39859:090806softly.jpg]
SOftly SOftly en underbart liten söt ros med tjocka sammetsliknade kronblad. Var väldigt trög i starten i år men nu kommer hon fint.
[attachment=39860:090806nordina.jpg]
Nordina, ljuvligt nätt och blomvillig ros, hon har inte varit så deppig över regnet men visst gör även hon sig bättre i solljus.
[attachment=39861:090806jose.jpg]
José Carreras har nog fått en lite för mörk placering hos mig. Den står skyddad i min kattgård men får lite för lite sol. Var rädd att knopparna hade ruttnat av allt regn men den har tydligen klarat sig bra ändå och man ser bara en liten brun kant runt några blad. En vacker ros!
[attachment=39862:090806chicagopeace.jpg]
Slutligen Chicago Peace med sina vackra förger och stora blommor, lite tilltuffsad av fukten men vacker ändå!