wrestsgirl
Hej undrar om någon vet någon klematis som inte blir så hög, ungefär 1,5 m. Har letat men inte hittat något så tips mottages tacksamt....
Finn Klematis
CITAT (wrestsgirl @ 07-08-2009, 10:00) *
Hej undrar om någon vet någon klematis som inte blir så hög, ungefär 1,5 m. Har letat men inte hittat något så tips mottages tacksamt....

Hej!

Köningskind blå. Stasik rödbetsröd.

Finn
Shmi
Hej!

Gazelle, vit örtartad klematis som inte klättrar. Ca 1 m.Binds upp vid klätterstöd eller vid andra spaljerande växter. Blommar från mitti sommaren till höst. Ustökt vacker.

//Shmi
Ezereht
Arabella är inte så hög (1-1½m), jättefin blå färg med vita ståndare i mitten. En bekant har den som "buske" i sin perennrabatt. Jag tror den är på min önskelista inför kommande år efter att ha sett hennes smile.gif

Den är härdig till zon 5 också hurrah.
Kajsa
Både Gazelle och Arabella drar på och blir två meter med åren.
Monarda
Två meter hade jag inte riktigt räknat med. Har nyss planterat min Arabella som sällskap till Leonardo, tyvärr är det någon som gillar att tugga på blommorna. confused.gif

[attachment=40542:P8150487a.jpg]
Ezereht
Man kan väl klippa ner den emellanåt. Men här i zon 5 verkar den inte bli så hög. Kanske beror på läget en del?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon