Full version: Mångalen :)
Motti
Nu har det varit fullmåne två nätter i rad !visst är det härligt ?man sover lite sämmre åtmindståndet som kvinna !men det är helt underbart när Månen nästan ligger i knäet på en smiley_small_hug.gif Och så vad det kräftfiskepremiär i kväll !vi var 20 pers här som satt vid sjön och grillade och fiskade kräftor !men alla var vi helt betagna av Månen rolleyes.gif Nu har jag gjort tio mackor till Gubben och sonen som ska ut på Vildsvinsjakt i morgon ninja.gif Och Månen är fortfarande full rolleyes.gif svårt att gå och lägga sig när det är så underbart vackert ute ! Vilken dag det har varit ! Och shy.gif jag är fortfarande MÅNGALEN
zaaritha
Jag påverkas också av månen!
När jag var yngre o bodde hos mina föräldrar--så åkte jag skidor ute på gärdena-
i snön med månen som "lyste" väg!
Det var trolskt!
Motti
Oh ja !jorde det som barn åkte skidor i månsken när vi var på landet !man är lite sugen på att ta ett månskensdopp nu men man vill ju inte sabba kräftfisket whistling.gif en del är ute än och vittja !
Lars-Olof Arvids
Visst är det härligt med månsken! smile.gif

[attachment=39907:Fullm_ne.jpg]

Olle
Chamomille
Oj vilken fin bild Olle.
Igår satt vi och glodde på månen och fiskade kräftor. Såå vackert... Mångalen? Ja...
Kajsa i Arvika
"When the moon hits your eye like a big pizzapie, that's amoreeeee..." cool.gif Visst är det härligt med fullmåne, nästan häftigare på vintern med en massa snö som tynger på träden och det knarrar under fötterna..

Filmen är ju bara underbar!! tummenupp.gif
Motti
Det var en härlig bild Lars-olof tummenupp.gif Vet inte vad det är !men månen är speciell på något vis men jag kan lova att man känner sig liten när man tittat på den en stund rolleyes.gif tänk va vackert det är på vårt klot trots allt annat elende bravo.gif
Gossen Ruda
Fast nog är det jobbigt att vakna på morronen och behöva städa bort all päls ur sängen. tongue.gif
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2009, 16:07) *
Fast nog är det jobbigt att vakna på morronen och behöva städa bort all päls ur sängen. tongue.gif

rotfl.gif
embees

woof !
biggrin.gif
anne-li i olofstorp

rotfl.gif
Enda trösten är att tre katter också kan lämna päls!!!! (ända till man upptäcker att dom legat i vardagsrummet hela natten,,,,, -fear-.gif )
Motti
Hade man suttit vid sjön hårig med ihopväxta ögonbryn och ylat whistling.gif !ja då kan jag lova att grannarna hört av sig giggle.gif Bara kattpäls i sängen här confused.gif
Orkidétjuven
Man kan tro vad man vill, men det här är faktiskt månen som lyser så pass stark. Tagen med lång slutartid. Man ser några stjärnor runt om med. Ganska häftig bild faktiskt. Tagen från våran altan.
Berith
Wow! vilken fin månbild. bravo.gif

Du som befinner dej tvärs över klotet, hur ser er halvmåne ut? Är den 'kommer - komma' där också? Eller tvärtom? g.gif

Kommer ihåg att halvmånen på Lanzarote var som en skål...
Motti
Kom i håg det enorma stjärnfallet vid havet ett par mil utanför Rom vid Medelhavet rolleyes.gif
skogstroll
mmm jag älskar månen, kan stirra på den en lång stund.
Biggan_

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon