Full version: Husqvarna Auto mover
Ing-Mari
Hej!

Förra sommaren lyckades jag till min stora glädje övertala min man att köpa en Auto mover (robotgräsklippare), Har nu sett resultatet, mossan vi haft i alla år är borta och gräsmattan är kanonfin.

Efter 3 veckors semester var gräsmattan nyklippt när vi kom hem, Ett tag med trimmern var allt som behövdes.

En verkligt lyckad investering.

Fortsatt trevlig sommar!

önskar Ing-Mari
MariaS
JAg håller med. Vi har nu haft vår i fyra somrar och är fortfarande lika nöjda! Dessutom har det visat sig, att sorken inte går över bvegränsningstråden och den ska visst även hålla "mördarna" borta!

Enda nackdelen skulle väl vara då, att servicekostnaderna kan kosta lite. Vi fick t.ex. byta batteriet i år. Men det är klart, utslaget per år, kommer nog inte ens upp i bränslekostnaderna för en åkbar i alla fall.

Elkostnad? Tja, den drar visst 24V per dygn, så det har inte märkts på elräkningen att vi skaffat klipparen ännu...
uno
CITAT (MariaS @ 10-08-2009, 09:14) *
JAg håller med. Vi har nu haft vår i fyra somrar och är fortfarande lika nöjda! Dessutom har det visat sig, att sorken inte går över bvegränsningstråden och den ska visst även hålla "mördarna" borta!

Enda nackdelen skulle väl vara då, att servicekostnaderna kan kosta lite. Vi fick t.ex. byta batteriet i år. Men det är klart, utslaget per år, kommer nog inte ens upp i bränslekostnaderna för en åkbar i alla fall.

Elkostnad? Tja, den drar visst 24V per dygn, så det har inte märkts på elräkningen att vi skaffat klipparen ännu...

Den går kanske på 24 volt men hur många watt förbrukar den per uppladdning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon