Jag köpte i maj pioner på Lidl. Planterades i stora 10 l svarta plastkrukor. De lever men de har inte vävt någonting! Fick en giva blåkorn (det var nog fel av mig?) Och bara tjurar. Vad sjutton ska man göra nu till hösten/våren. Nån som har tips?
CillaM
09-08-2009, 19:34
Tja, tålamod borde de ha skrivit på etiketten för det är något man måste ha med pioner. Det kan ta mellan 2-6 år innan de blommar och tiden fram tills dess heter tillväxt. Nästa år kommer du se att de blivit större då bladverkets omkrets är större. O så håller det på fram tills det är dags att blomma. Jag föreslår att du hittar ett ställe att plantera pionerna, plantera grunt och brett. Det finns flera trådar att söka på information här på odla.
Bersån
09-08-2009, 19:40
Tålamod? Knappt jag kunde stava till det. Men jag ska göra som du säger. Tack för svar. Förresten... Har någon ett tips om hur man odlar tålamod?
Ezereht
11-08-2009, 11:38
Nä jag har försökt i 30 år att odla tålamod, inte så stor framgång än
Men jag tror också klematisen hellre växer i backen än i kruka. Skulle inte gödsla så mycket men de gillar mullhaltid jord med torv eller barkmull. Sandjord är inte favoritmaten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.