Christina i Taxinge~

Jag skulle ju hojta här på forumet när jag tänkte mig en tur till Löta.
Nu vill jag åka dit för att inspireras av tehybrider!!!

Det är öppet 10.00 - 15.00 på lördagar. Söndagar stängt.
Blir det dåligt väder tappar jag lusten rätt snabbt, kan jag säga....

Beroende alltså på hur vädret blir, tänkte jag som första datum åka dit på lördag, 15/8 - om nån annan vill åka dit samtidigt?

Ska vi ses?

AK i Sura
Jag gör gärna en tur till Löta på lördag!
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...........
Tidpunkten spelar ingen roll för mig, men det är ju trevligt att vara där i tid så man hinner kika rumt ordentligt innan stägningsdags.
AK som nu ska sluta smygläsa på forumet på arbetstid och göra lite nytta. Ikväll ska jag besöka Kajsas fina trädgård! Något jag verkligen ser fram emot.
Kajsa
Det hade varit kul Christina, men vi har gäster i helgen. Om du annars har vägarna förbi är du välkommen förbi mig ! Du får berätta om alla värsting rosor du hittar, stora plånboken med då !
Christina i Taxinge~
CITAT (AK i Sura @ 10-08-2009, 09:54) *
Jag gör gärna en tur till Löta på lördag!
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...........
Tidpunkten spelar ingen roll för mig, men det är ju trevligt att vara där i tid så man hinner kika rumt ordentligt innan stägningsdags.
AK som nu ska sluta smygläsa på forumet på arbetstid och göra lite nytta. Ikväll ska jag besöka Kajsas fina trädgård! Något jag verkligen ser fram emot.

Jag kommer att vara där från 10.00.........om vädret är ok! flirting.gif
Det är INTE kul om det regnar hela tiden! Är det bara uppehåll så är det inga större problem.
Kaffetermos tar vi med isåfall, va?!

CITAT (Kajsa @ 10-08-2009, 09:55) *
Det hade varit kul Christina, men vi har gäster i helgen. Om du annars har vägarna förbi är du välkommen förbi mig ! Du får berätta om alla värsting rosor du hittar, stora plånboken med då !

Tack för inbjudan, Kajsa!
Tror faktiskt inte jag kommer iväg åt Västeråshållet den här semestern..... g.gif
Dessutom var det så himla svårt att hitta till dig!!! tongue.gif biggrin.gif

Tror inte jag tar med nån plånbok alls till Löta.......ska ju egentligen bara "planerings-shoppa" inför nästa vår!
naughty.gif
Christina i Taxinge~
Jag har kollat vad norska vädertjänsten säger om vädret i Eskilstunatrakten på lördag..... rolleyes.gif
Det blir ca +20, svag vind och halvmulet = perfekt!
Kan ev komma nån regnskur vid 14-tiden, men det spelar ingen roll, de stänger Löta kl 15.00, så vi har nog redan sett det mesta då.

Är det ingen mer än A-K (vad heter du???) som tänker komma?
Vi får väl pladdra desto mer annars tongue.gif

Erika i Sandviken
Jag hade gärna kommit,men det är ju inte jätte länge sedan vi var där och vi har ju en bit att åka.
Så jag tror inte det blir av för oss.
Va synd,det hadevarit så roligt att träffas.

Däremot ska jag försöka komma i väg till Söderfors då dom har säsongsavslustning,andra helgen i september.
Christina i Taxinge~
Ja, det hade verkligen varit kul att få träffas!
Men jag ser fram emot att träffa A-K och se om man kan lura på henne några rosor.... giggle.gif naughty.gif

AK i Sura
quote name='Christina i Taxinge~' date='11-08-2009, 19:29' post='1067988']
Ja, det hade verkligen varit kul att få träffas!
Men jag ser fram emot att träffa A-K och se om man kan lura på henne några rosor.... giggle.gif naughty.gif
[/quote]
He he he jag är ju inte så svår att övertala när det gäller vackra rosor! Nu har jag visserligen gett mig själv köpförbud men man kan inte åka till Löta utan att handla en liten ros. har sett att det säkert går att klämma in en eller två i rabatterna och hösten är ju en såååå fantastisk bra tid att plantera ....Argumenten för att få köpa en eller två rosor tar aldrig slut!
Jag heter Anna-Karin Staflin och jag kommer också att se till att vara på plats kl. 10.00 när de öppnar.
Har inte så många bra bilder på mig själv men här kommer två.
[attachment=40199:lastar.jpg][
Så här brukar det se ut när jag åker från Löta, stuva, stuva in i lilla bilen.

[attachment=40200:aknadja.jpg]
Tar inte med mig katten Nadja på lördag men så här ser jag ut framifrån.

Christina i Taxinge~
WoW! Vilka snyggingar! smile.gif
Jag som äääääääääälskar katter.......önskar nästan att pisse fick följa med smile.gif wub.gif

Nu tänker jag inte bjuda på nåt porträtt av mig själv, men jag söker upp dig bums på Löta.
För att du ska veta om jag är där, kan jag säga att jag har en liiiiten ljusblå bil..... whistling.gif yes.gif
AK i Sura
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 11-08-2009, 22:38) *
WoW! Vilka snyggingar! smile.gif
Jag som äääääääääälskar katter.......önskar nästan att pisse fick följa med smile.gif wub.gif

Nej Nadja får åka till Eskilstuna den 6/9 när det är utställning! På lördag är det rosor som gäller, men du får gärna komma och hälsa på mig och mina sju katter och sjuttio rosor någon gång.
Bara för du gillar katter så måste jag få visa Nadja när hon var midsommarfin. Mina katter är väldens snällaste och ställer upp på mattes alla konstiga påhitt, tex. den årliga midsommarfotograferingen.

[attachment=40209:090620nadjamid.jpg]

Christina i Taxinge~
Men kära, söta......har hon blomsterkrans runt halsen?! wub.gif
Så fiiiin festkisse!!

Lustigt att så många trädgårdsmänniskor har katt! smile.gif
Ezereht
Inte jag! Jag är superallergisk mot katter så jag var lagom glad när mina föräldrar skaffade katt för något år sedan. Dessutom tror dom att det är okej, om dom bara släpper ut honom och dammsuger innan jag kommer. Eeh nää inte direkt. Kanske om det var 1h visit men inte om man ska sova över...
esters-tradgard
Jag skulle jättegärna följa med... ska fundera på saken. AOT skall ha roslagsrally på söndagen och jag hade tänkt följa med men detta med rosor är ju lite roligare... hm. Jag tar med mig min dotter på 5 och ett halvt år isåfall. Lämnar svar imorgon.

/nina

esters-tradgard
Japp då var det bestämt. Jag och dottra min kommer till löta på lördag. Min mamma följer också med. Hon ska handla födelsedagsrosor till bekanta, bla remonterande klätterros... ingen till mig dock :-( Men det slinker nog med hem en liten liten ros fast jag också har köpförbud...

Ska bli kul att ses.

/nina
Erika i Sandviken
Åhhh jag hade så gärna velat komma jag mé....
Men det är en bit att sitta och köra helt själv.

AK jag har sagt det förr och säger det igen,dina katter är ljuvliga.Vår perser är grymt mammig och mycket speciell (hon är ju "padda").Jag är uppfödd med perser, min farmor hade några kullar på tidigt 70-tal och från henne fick vi vår första,också det en "padda" så för mig finns ingen annan ras.....

Även om jag tycker Orientalerna är urtjusiga.
AK i Sura
Vad roligt att vi blir fler på lördag!
Det är jättesynd att du inte kan komma Erika men kanske jag kan åka till Söderfors på säsongsavslutningen som du pratade om. September är dock lite fullbokad för mig men jag ska verkligen försöka komma då. Förutom att träffa dig så är absolut Söderfors värt ytterligare ett besök, jag blev verkligen imponerad av dem!
Kul att vi verkar ha ganska lika smak när det gäller såväl fluffiga lyxrosor som katter.
SysterJord
-cry-.gif Jag hade gärna velat följa med, men kan inte på lördag.
Hoppas ni får en härlig tur allesammans! rose.gif
Christina i Taxinge~
Kul Nina - då ses vi! smile.gif
Ezereht
Ha så roligt smile.gif Jag ser fram emot gotta bilder på vad ni kikat på eller shoppat med er. Det får vara min tröst för jag bor så långt bort.
Erica vart är det du bor?

Men om jag fick välja skulle jag nog helst velat fara till Söderfors. De verkar ha så mycket klematis där också. Jag tror jag har fått lite klematis-förälskelse nu i höst smile.gif Perfekt för liten trädgård, eller hur! biggrin.gif
AK i Sura
Jag ska tömma minneskortet i kameran och sätta batterierna på laddning!
Löta har en hel del Clematis de också men Söderfors hade det bästa och finaste sortiment jag någonsin sett. Helt fantastiska exemplar och jag som bara skulle handla rosor hade med mig två clematis hem i bagaget (+rosor förstås). Jag fick också lite clematis begär när jag såg alla Kajsas fina clematisar och de gör sig ju så fint ihop med rosor.
[attachment=40337:tradgard.jpg]
Clematis Arabella tillsammans med Flammentanz och Louise Odiér
Erika i Sandviken
CITAT (Ezereht @ 13-08-2009, 13:59) *
Ha så roligt smile.gif Jag ser fram emot gotta bilder på vad ni kikat på eller shoppat med er. Det får vara min tröst för jag bor så långt bort.
Erica vart är det du bor?

Men om jag fick välja skulle jag nog helst velat fara till Söderfors. De verkar ha så mycket klematis där också. Jag tror jag har fått lite klematis-förälskelse nu i höst smile.gif Perfekt för liten trädgård, eller hur! biggrin.gif

Jag bor i Sandviken,strax utanför Gävle.
Söderfors är inte bara underbart vackert,sortimentet är bra och Per och inga tar emot förslag med öppna armar.Skriv gärna önskelista,det brukar jag göra inför kommande säsong,går ju även att mejla över den.
Och deras klematis sortiment är verkligen kalas bra,så många att jag alltid får beslutsångest och det alltid blir flera än jag hade tänkt mig.
Det vore ju jätte roligt om vi kunde träffas där på deras säsongs avslutning.
Christina i Taxinge~
Nu ser jag fram emot att träffa er imorgon, Anna-Karin & Nina!
Låt oss kolla njutningsfullt på rosorna och lära känna varandra dessutom! smile.gif
AK i Sura
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 14-08-2009, 18:26) *
Nu ser jag fram emot att träffa er imorgon, Anna-Karin & Nina!
Låt oss kolla njutningsfullt på rosorna och lära känna varandra dessutom! smile.gif

Det samma Christina och Nina, det ska verkligen bli kul att träffa er! Nu ska jag lägga mig i tid så jag är utvilad till imorgon. biggrin.gif
esters-tradgard
Det ska bli jättekul :-) Vi ses Christina och A-K!!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon