Lars-Olof Arvids
10-08-2009, 07:35
Nu på lördag (15/8) kl 10-14 är det loppmarknad i Ödsmål igen! Det ligger 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän där loppisen som vanligt hålls på Hästsport och Foder, en stor grå byggnad mellan rondellen och motorvägsbron. Massor av prylar, kläder, böcker mm kommer att säljas, och även växter! Jag ska sälja bl a astilbe, irisar, kinesisk kärleksört, dagliljor, storklockor, stor fetknopp, kungsmyntor, citrontemyntor, hoyor och pelargoner. Förra gången var en växtförsäljare till med, som också hade fina perenner. Kaffeservering finns förstås också.
Välkomna!!!
Olle
Du är på hugget som vanligt Olle
Lars-Olof Arvids
10-08-2009, 09:53
Klart att jag är på hugget!

Jag har ju massor av inkrukade perenner kvar, som jag vill bli av med innan frosten kommer. Nästa helg efter denna är jag på en fiskutställning i Köpenhamn, men lördagen därefter (29/8) ska jag sälja resten av växterna på en STOOOR växtmarknad utanför Uddevalla! En riktig värstinggrej som flera STA-kretsar samarbetar om och som flera också ordnar bussresor till.

Men för säkerhets skull är jag anmäld till ett par marknader efteråt också...
Olle
Har du någon mer information angående Uddevallamarknaden? Den lät intressant... Eller någon annan relativt nära Göteborg?
Lars-Olof Arvids
10-08-2009, 11:45
Information om trädgårdshändelser i Göteborg hittar du om du går in på
http://www.sta-tag.se/ och klickar på "program" i raden till vänster. Där finns också information om marknaden i Uddevalla och Göteborgskretsens resa dit.
Här är en annan trädgårdsförening i Göteborg:
http://www.hortikulturen.org/Olle
Nej vad surt!!! jag som är i Skåne den 29e på SM i Körning med häst
Hade ju varit perfekt att gå på den växtmarknaden när man bor i Uddevalla och allt.
Meriona
10-08-2009, 20:38
CITAT (TheLan @ 10-08-2009, 15:18)

Nej vad surt!!! jag som är i Skåne den 29e på SM i Körning med häst
Hade ju varit perfekt att gå på den växtmarknaden när man bor i Uddevalla och allt.
Körning med häst? Tävlar du? OJ vad kul, berätta mer! En tråd om detta på Husdjur vore önskvärt!
Olle, detta med Uddevalla lät skoj! Tror du att jag kan locka med Wilmer dit?
Hehe nej jag tävlar inte Meriona.
Vi skall dit och titta då vi funderar på att skaffa en häst vi kan köra med då jag inte kan rida längre på grund av min artros i höfterna och mamma har problem med diskarna i ryggen. Däremot tävlar min Mammas kusin och fru i enspann. Så det finns i släkten
(Ursäkta att jag nallade ett hörn av din tråd Olle men ville svara Meriona )
Lars-Olof Arvids
10-08-2009, 21:04
Nalla på bara, TheLan!

Meriona, Wilmer var intresserad av Uddevallamarknaden i ett PM för ett tag sedan, så det blir nog inga större problem. Det är inte ofta det säljs så mycket spännande växter inom så nära räckhåll från er!

Olle
Meriona
10-08-2009, 21:12
Då måste vi dit gissar jag, jag får väl avstå en svampkurs den dagen för lite växters skull...
ingrid fuxwall
10-08-2009, 22:40
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 10-08-2009, 12:45)

Information om trädgårdshändelser i Göteborg hittar du om du går in på
http://www.sta-tag.se/ och klickar på "program" i raden till vänster. Där finns också information om marknaden i Uddevalla och Göteborgskretsens resa dit.
Här är en annan trädgårdsförening i Göteborg:
http://www.hortikulturen.org/Olle
Tack för att du påminde mig - kanske "åker jag dit"
ingrid
blomkronan
10-08-2009, 23:54
Alla roliga grejer händer på västkusten/småland/skåne...
Finns det inget för oss i Uppland????? (närheten av stockholm)
Lars-Olof Arvids
11-08-2009, 08:15
ingrid fuxwall
11-08-2009, 22:38
CITAT (Meriona @ 10-08-2009, 22:12)

Då måste vi dit gissar jag, jag får väl avstå en svampkurs den dagen för lite växters skull...

Vad är det för svampkurs du går - är den bra??
Meriona
12-08-2009, 07:13
Det vet jag inte, det är en med Studiefrämjandet som jag inte varit på förut, i samarbete med svampklubben Musseronen. Men den är gratis och mer en lärande utflykt ska jag väl säga, på några timmar den dagen. Finns flera tillfällen att välja på, kolla på Studiefrämjandets hemsida.
Sorry Olle om vi fladdrade.....