ashe10
Hej!

Kommer hem efter hundpromenaden med en påse svamp som jag tror är kantareller. Vad tror ni? Vågar jag steka på de här och lägga på kvällsmackan?

Åsa
CillaM
Visst, du kan skicka de oätliga gula kantarellerna direkt till mig naughty.gif . Med andra ord kan du lugnt äta dessa!
ashe10
CITAT (CillaM @ 10-08-2009, 21:46) *
Visst, du kan skicka de oätliga gula kantarellerna direkt till mig naughty.gif . Med andra ord kan du lugnt äta dessa!

wink.gif

Härligt! Jag trodde att det var det men är verkligen ingen svampplockare.
Meriona
Glufsa i dig du! Det är kantisar. wub.gif

Det finns dessutom inte någon giftig förväxlingssvamp...
Piccante
Ta inte illa upp men om du inte känner igen kantareller vet jag inte om du borde äta svamp!? Man bör absolut inte äta något man inte är säker på vad det är.
ashe10
CITAT (Markus_H @ 10-08-2009, 22:31) *
Ta inte illa upp men om du inte känner igen kantareller vet jag inte om du borde äta svamp!? Man bör absolut inte äta något man inte är säker på vad det är.

HAHA, förstår vad du menar. Men jag har inte plockat svamp förr men kände mig ganska säker på att det var kantareller. Doft och utseende, men ville bara stämma av och få det bekräftat eftersom jag inte vet om det finns någon snarlik svamp som är jättegiftig.
Motti
Jo kantareller var det helt klart !men du bör nog hålla dig till det i fortsättningen rotfl.gif annars föreslår jag en svampkurs de brukar börja nu vid den här tiden giggle.gif Man måste vara bombsäker på vad för svamp man stoppar i sig!Lycka till med svampskogen rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon