Full version: Primo Paulo
Motti
Nu kommer nya avsnitt av "Primo Paulo" vi bara älskar det programet när han lagar mat med sina Fastrar wub.gif Tänk att en Boxare kan ha så mjuka goa sidor och dessutom en rackare på att laga mat !Vi brukar också titta på "Solens Mat" från Italien där man får se och uppleva hur de odlar och producerar så gott som all mat själva ute i byarna,underbara program att se rolleyes.gif lite tillbaks till "rötterna" innan all fabriksmat kom till och all snabbmat.Undrar just hur många som lagar mat från grunden i dag med färskvaror confused.gif Är så stollt över att jag lagar mat "på riktigt"och kan gå ut och gräva upp egen potais bla !en härlig kännsla yahoo.gif
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 10-08-2009, 22:31) *
....................Undrar just hur många som lagar mat från grunden i dag med färskvaror.......................

Gör idag och har alltid gjort!
Anki
Bettis
Håller med dig men jag är en av dom som tittar på ALLA matprogram och gillar de flesta även Per Morberg giggle.gif
Meriona
Nå jag gillar INTE Per Morberg, jag får rysningar.... sad.gif
Men Paulo gillar jag och Solens Mat kan väl ingen tycka illa om? Sånt som är lite mer än bara matlagning, lite dokumnetärskildring om livet i byarna.... wub.gif
Motti
Här på odla tror jag många annvänder råvaror och egen odlat !men man får den uppfattningen att många i den yngre generationen äter skräpmat och halvfabrikat,tror faktiskt det finns dom som aldrig gjort en köttbulle själv utan köper "Mamma scans"När jag varit och handlat ser jag tex många som köper färdigmarinerat grillkött !det är ju så himmla lätt att Marinera själv !dessutom vet man ju vad man annvänt.Tror det är bra att det visas "matlagningsprogram på TV ,det kanske triggar många att börja laga mat själva för så krångligt är det ju inte rolleyes.gif
Aqvakul
Paolo Robertos recept är fantastiska - enkla, men med riktig italiensk känsla...
Meriona
Nej det kanske får fart på en del slöisar, men jag tror egentligen att de slöa ungdomarna har lika slöa föräldrar, det är från dem de lär sig mathållningen.
Motti
Meriona !Per Morberg är ju lite speciell efter alla roller man set han i på film och teater så han man väl inte fått rätt uppfattning om honom !men han visar att det inte behöver vara så "märkvärdigt "när man lagar mat och att man kan ha kul samtidigt !och göra sina vänner glada med god mat då även husmanskost.
Meriona
Hihi jag har inte sett honom i så många roller ,bara Rederiet, och där tyckte jag han var bra. Gillar bara inte hans flottiga slängiga lugg och det slarviga sättet han hanterar råvarorna. Näää, han är inte min melodi, precis som inte han den nakne kocken faller mig i smaken. Det går för fort och är för mycket som känns "låt-gå".
Motti
Kan nämna att vi har grannar som äter Tackos till sönadgsmiddag confused.gif här ska det vara potatis stek köttfärslimpa Biff a la Lindström rullader ,ja riktigt lagad mat så att säga!Sen om det är jättevarmt ute som det varit nu använder man ju grillen förstås !
Meriona
Grillat är gott, är lite avundsjuk på dig! När man bor i lägenhet är det lite mer besvärligt att grilla...
Motti
Meriona !man kan grilla i ugnen också rolleyes.gif med gott resultat !Man kan göra foliepaket tex och stoppa i massor av gott i dom.
Meriona
Jo du har rätt, och jag har köpt en grillpanna som åtminstone gör ränder på köttet.... laugh.gif
Motti
Annars kan man ju rita ränder på med soja giggle.gif som de gör i reklamfilmer !Tusch är väl inte att rekomdera giggle.gif
Meriona
OM det skulle vara en tävling där du vann en grillkväll med valfri kock, vilken hade du valt då? Jag tror nog att Paolo hade varit helt okej för mig... smile.gif
Motti
Jo Paulo är okej !lugn och sansad och trevlig.Fast han i F:word skulle nog knäcka en eller stressa ihjäl mig flirting.gif Ja han Gordon Ramsey.Föresten är min svärson ex kock !han har lärt en ett och annat knep !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon