Paeonia Lactiflora
Har blivit besatt av en allium som heter "Silver Spring" wub.gif! Den är så himla fin!

[attachment=40113:silver_spring.jpg]

Hur som helst, när jag googlade lite fann jag den här kommentaren på Plantastic: "Kan vara svår att övervintra, men blommar underbart det första året."

Jag undrar om det betyder att man kan rädda lökarna genom att plocka upp dem på hösten och vinterförvara p.s.s. dahlior? Eller om de helt enkelt bara dansar en sommar och sen Bye bye? Är det någon som vet?

Jag kan absolut tänka mig att gräva upp lökarna inför vintern, men betalar inte 50 spänn om jag inte kan få dem att blomma om!

/Helen

P.S. Odlar i zon 4-5
Alexander-VG-zon3
i en luckerjord så att den inte ruttnar är den härdig.

annars skulle det går att övervintra den som dahlia men jag har läst att härdighten ska vara bra.
Paeonia Lactiflora
Tack för svar smile.gif! Viktigast är att den inte står fuktigt alltså, tror att jag testar en, eller kanske tre rolleyes.gif, i ett upphöjt land.

/Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon