Full version: Perennfrön
Malin_MeL
GRRR var runt igår för att utöka perenn frö förrådet, tänkte så massor nu i höst, MEN alla fröer är tillbakaskickade i verenda butik jag var i...
jag förstår att grönsaksfröer inte säljer längre iår men perenner!!! många ska ju sås nu

Eva 33c
Men internetbutikerna säljer ju året om, och de har ju ofta ett bredare sortment också.
Malin_MeL
ja det får bli internet, men vissa butiker på nätet har inte rikgit koll på sitt lagersaldo.
det händer ju lite då och då att man inte får allt man beställt....men men , värre saker kan ju hända
Eva 33c
Ja det har du rätt i. Och betalar man i förväg så kan det vara irriterande med "tillgogo checkar" tycker jag. När man beställer från Jelitto och GardensNorth och betalar med kort, så drar de summan när de packat ordern, och är något slut så betalar man alltså inte för den posten. Vilket jag tycker är ett bättre system.
Men impecta gör ju en del reklam för perennsådd på hösten, så de kanske har fyllda lager? Thomson&Morgan vill jag minnas reade alla sina fröer i början av sommaren, så deras återfärsäljare kan kanske ha svårt att leverera?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon