Full version: H.C. Andersen
Fny
älskar den här rosen!
Christina i Taxinge~
Verkligen fiiiiiiin! wub.gif
Kanske läge att skaffa fler då....?

Fny
hihi
det vore ju inte fel om trädgården hade varit större! Har redan klämt in två rosa klätterrosor och en vit ros av okänt slag utöver den här, och det finns inte så mycket mer bra mark kvar... i övrigt är det liksom skogsmark med tre centimeter jord ungefär, ständigt täckt av barr. Inte bra.
Christina i Taxinge~
Men då ska du genast börja fixa upphöjda rabatter!
Det är suveränt bra, särskilt när man ska rensa ogräs tongue.gif

Lägg ut tidningar i ett hyfsat tjockt lager direkt på marken, täck med rejält mycket jord & kosk*t, plantera rosor däri - bingo!
Stötta jorden med stenar eller såna där "trärullekantband" eller skaffa pallkrage eller plantera i en gammal hink eller sockerlåda eller vad som helst!

Plantera bör man annars dör man!!
Stiffe
Skulle säkert inte heller skada att ta fram motorsågen om det är skog (-sland).
/S
AK i Sura
Vad roligt att du är så nöjd med din ros! Jag har faktiskt inte HC ännu men det kanske får bli en sådan någon gång. Din ser ju jättefin ut! Tror att jag valt bort den eftersom den inte doftar, eller gör den det?
Ibland är det tufft att gräva nya rabatter men Christinas idé om upphöjda lät ju bra.
Fny
jo visst tycker jag att den doftar om man sticker in nosen tillräckligt djupt bland bladen! wink.gif
Freyas
Jag håller med dig. Tacksam, lättodlad, blommar mycket och ofta, underbart djup röd färg ... men endast svag doft. Härlig i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon