CITAT (diva&hero @ 11-08-2009, 20:31)

Jag lyckades via paint, men nu kan jag inte byta storlek eller stil..
Blir inte klok på dessa datorer.
Tobb : du skrev nåt om att det kan skötas automatiskt när man väl gjort 'loggan', trög som jag är så undrar jag nu hur??
I (ms)paint så när du väl har lagt in text så tolkar programmet det som just bildpunkter, och inte som text i ex word.
För om du vill lägga in logga på bilderna i paint så måste den sitta på rätt plats från början, med rätt storlek och teckensnitt.
För att när du sedan klickar utanför textrutan görs texten om till bildpunkter och det går inte att ändra på så lätt.
Såg att man kunde jobba i "lager" i paint.net (programmet), ett lager kan man tänka sig som ett genomskinligt OH-blad, man kan ha flera lager ovanpå varandra och därmed ha olika saker på olika lager och kan flytta runt den som man vill. Samma sak man kan göra med OH-bladen om man vill flytta något. I Photoshop som vi använder i skolan skapas det ett nytt lager för texten och ten förblir editerbar då den fortfarande är "riktig" text.
Men för att automatisera detta krävs nog Photoshop, vet inte om det fungerar i Paint.net, men det går inte att göra något sånt i vanliga mspaint. tyvärr.