Andypandy
Någonstans läste jag för en tid sedan att för att få gräsfröna aktiverade så kunde man dra över en pressening direkt på det nysådda för att hålla fukten och få det varmare.

I fredags så fixade jag till ett hörn av trädgården, ca 40kvm.
Sådde, krattade ner, vattnade rikligt.
Någon pressening hade jag inte.. men väl en rulle täckplast.
Rullade ut den över halva ytan som ett roligt experiment.
Det var i fredags EM.
Idag Tisdag, 4 dygn!... så är det alldeles fullt med 10mm pyttesmå grässtrån under plasten.
Ska nog få vara kvar ett dygn till tror jag.

På den övriga ytan som jag noggrant vattnat och hållt fuktig sammtidigt... inte ett liv ännu...

Sägas ska att hörnet är något skuggigt och vädret har varit omväxlande mulet och regn under dessa 4 dygn.

Skulle det vara solgass och 25 grader varmt ute så skulle man nog kunna bränna det möjligen... för hett blir det under plasten kände jag.

Men grässtrån på 4 dagar!? på paketet står det 2-3veckor... någon som slår det?

(Noteras ska att det var det billigaste skitgräs jag kunde hitta också... så det var inget sådant här "grobehandlat")

Någon fler som prövat något liknande?
tomba
"billigaste skitgräs" rotfl.gif a0a.gif ska man fråga efter i butiken, då får man se miner fear.gif jag har inte testat själv men antar att om man inte kör budgetversionen kunde fiberduk vara väl så bra, akta så det inte bränner då du tar bort plasten bara, de e ju lite kinkigt me det coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon