Full version: Har ni sett!
Berith
yahoo.gif

Vi känner ju dom här - Udda trio i trädgården!
Berith
Försöker hitta vilken tråd den bilden finns med i men jag går bet... g.gif
andersen
Det vet jag inte men det var en fin bild biggrin.gif
Christina i Taxinge~
Häftig bild!!
Alla tre 'sorterna' finns här också....men aldrig skulle jag kunna få dem på samma bild! biggrin.gif
Berith
Jooo men bilden är ju visad här på Odla men jag kan inte komma på var. dunno.gif Naturavdelningen antagligen?
Alphaville
Vilken ovanlig trio a0a.gif En jättebra bild.
Fny
härlig bild det där!
Meriona
Kul att bli kändis! Undrar om Dito fick något gage? Kanonbild! wub.gif
smörblomma
Som vanligt nyfikna Berith måste röja identiteten på medlem
Meriona
CITAT (smörblomma @ 11-08-2009, 20:24) *

Vilken löjlig kommentar. Jag tror inte att fotografen hade lagt ut bilden i tidningen med sitt namn om det inte var så att det inte spelade någon som helst roll. Då hade hon såklart haft i åtanke att den redan fanns på Odla, och låtit bli att tala om vad hon hette.
smörblomma
Säger du Meriona
Meriona
Vad menar du? unsure.gif
smörblomma
Fotografen hade nog inte räknat med att nyfikna Berith skulle börja söka efter medlem som skickat bild i Odla forum men Berith gör så alltid
Irene_L
Hoppsan!!! Det var ju jag som sökte ....... crying.gif
Meriona
CITAT (smörblomma @ 11-08-2009, 20:50) *
Fotografen hade nog inte räknat med att nyfikna Berith skulle börja söka efter medlem som skickat bild i Odla forum men Berith gör så alltid

Jösses....att du bara orkar vara så negativ, jag hoppas verkligen att din IRL-omgivning får se någon annan sida...

smörblomma
Negativ är jag absolut inte

Irene du sökte för Berith frågade så gör hon alltid
Meriona
Jag har då aldrig sett ett positivt inlägg av dina 39. Synd ändå.
smörblomma
biggrin.gif
Huggorm
Den bilden kände man igen smile.gif Nu återstår bara den där andra bilden med rådjuret som äter ur en blomkruka, den var också riktigt bra och skulle platsa i vilken tidning som helst
Irene_L
CITAT (Huggorm @ 11-08-2009, 21:19) *
Den bilden kände man igen smile.gif Nu återstår bara den där andra bilden med rådjuret som äter ur en blomkruka, den var också riktigt bra och skulle platsa i vilken tidning som helst

Här finns den bilden:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...3&hl=rådjur
Lars-Olof Arvids
Den skulle absolut passa i någon tidning! tummenupp.gif

Själv hade jag en guldvinge (#5 i "dagens fjärilsbild") i vår lokaltidning i förra veckan. smile.gif

Olle
anne-li i olofstorp
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-08-2009, 21:39) *
Själv hade jag en guldvinge (#5 i "dagens fjärilsbild") i vår lokaltidning i förra veckan. smile.gif

Olle

Grattis Olle! Det är du värd!!!
CillaM
CITAT (Meriona @ 11-08-2009, 21:07) *
Jag har då aldrig sett ett positivt inlägg av dina 39. Synd ändå.

På sådana här miserabla grälsjuka klängväxter ska väl användas RoundUp?
pejori
CITAT (CillaM @ 11-08-2009, 22:23) *
På sådana här miserabla grälsjuka klängväxter ska väl användas RoundUp?

Undrar om det biter på riktigt envetet ogräs??? giggle.gif
CillaM
Ibland funkar det inte direkt men då kan man istället kapa eländet vid fotknölarna.
pejori
CITAT (CillaM @ 11-08-2009, 22:50) *
Ibland funkar det inte direkt men då kan man istället kapa eländet vid fotknölarna.

rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
Häftigt! Grattis till bilden i tidningen, där platsade den perfekt.
Berith
Jaa där var den ju! Tack Irene! tummenupp.gif Blev bara så där wowigt glad när jag läste expressen och kände igen bilden.

Grattis till dej också Olle! bravo.gif

Hmmm, undrar vem smörblomma är... g.gif Måste nog snoka lite!
Meriona
CITAT (Berith @ 12-08-2009, 06:16) *
Hmmm, undrar vem smörblomma är... g.gif Måste nog snoka lite!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Dito Verde
Oj oj, vad snabba ni är och observanta. Så här ligger det till:
Bilden är min. Katten är grannens och därför mailade jag bilden till henne för att hon skulle få ta del av den.
Hon tyckte att den skulle skickas in till en tidning och frågade mig om lov. Jag sa ok men inte om de ska ha äganderätt på den. Det lovade de att de inte skulle ha, sa hon. Hon skulle återkomma med fotografens namn och personnummer och i och med det godkänna att bilden publicerades. Under tiden som hon tar reda på mitt personnummer så publiceras bilden med henne som fotograf och en text som helt är påhittad av tidningen. Hon ringde mig nu på morgonen och var förtvivlad över detta och skulle se om det gick att ändra. Hon ville väl och det blev tokigt. Ingen skada är skedd. Vi delar på pengen vi får.
Huggorm
Jäkla stil av dom att dikta upp hela texten med uttalanden och allt. Man undrar hur mycket av resten av tidningen som är likadant...
Berith
Håller med, vilket sätt! nono.gif

Har kommit en bit med mitt snokande, jag vet var smörblomma har sina rötter... naughty.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 12-08-2009, 14:05) *
Har kommit en bit med mitt snokande, jag vet var smörblomma har sina rötter... naughty.gif

Låååångt ner i jorden unsure.gif
Alba
CITAT (smörblomma @ 11-08-2009, 20:24) *

Vilken onödig kommentar.
Jag får väl ställa mig i kön med nyfikna jag också då..........jag tycker det är kul när någon man känner från Odla är med i andra sammanhang. Det tycker säkert du också.
Om DV velat vara anonym hade hon väl knappast uppgivit sitt namn för tidningen.
Myosotis
Jättefin bild, vi var nog många som kände igen den. Tråkigt bara att tidningen gjorde som den gjorde. thumbdown.gif

Mycket bra tips förresten Cilla, t.o.m. jag kan tänka mig att använda Round up i detta fall. wink.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 12-08-2009, 19:00) *
Låååångt ner i jorden unsure.gif

Prexis! yes.gif Här har jag sån där revsmörblomma, bara att rycka och dra, men dom är efterhängsna ändå. nono.gif

Fast egentligen förstår jag inte kommentaren, att jag som vanligt måste röja identiteten på medlem, vet inte om jag brukar det...? g.gif Eller gjort det nån gång? Tror inte att jag vet någons id mer än vad som framkommit här...

Såg förresten att bilden och texten ligger kvar på expressen, tycker dom borde ha rättat vid det här laget?
Dito Verde
De ändrade fografens namn i går. Men texten är kvar. Det är ok tycker jag. Nu vet ni ju hur det ligger till. Men jag undrar ändå hur du Berith kunde hitta bilden så snabbt. Jag hade svårt att hitta den när jag skulle leta.
Jag skulle gå in här i går morse och berätta om vad som hänt och så hade ni känt till det sedan kvällen före. Odlagänget är att lita på. Imponerande.
Berith
CITAT (Dito Verde @ 13-08-2009, 16:08) *
De ändrade fografens namn i går. Men texten är kvar. Det är ok tycker jag. Nu vet ni ju hur det ligger till. Men jag undrar ändå hur du Berith kunde hitta bilden så snabbt. Jag hade svårt att hitta den när jag skulle leta.
Jag skulle gå in här i går morse och berätta om vad som hänt och så hade ni känt till det sedan kvällen före. Odlagänget är att lita på. Imponerande.

När jag hittade den låg den på förstasidan. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon