Full version: Stor terrass i skugga
Loll
Behöver tips om tåliga växter att odla på en skuggig terrass, den är 25 kvadrat, norrläge, lite kvällssol i ena hörnet men annars bara skugga. Det finns stora odlingslådor tre-fyra stycken och en anlagd rabatt. Skulle vilja ha något som klättrar fort och så mycket vackra blommor som möjligt.
Tar tacksamt emot alla tip, och om man ska stoppa något i jorden på hösten som kommer upp i vår.
/Loll
blomkronan
Hej Loll och välkommen till odla smile.gif

Hur hade du tänkt plantera din växter? i jorden eller i krukor. Gröna eller blommande? några speciella färger?
När vi vet det är det lättare att tipsa...

Min altan ligger oxå i norr... men jag har upptäckt att jag har ju sol mellan 03.00-11.00 det är ju iallafall 8 timmar ljus, och växterna slipper det starka solen mitt på dan!

I skugga och halvskugga finns massssssor att välja på smile.gif tyvärr kan jag inte namnen... men du får snart hjälp av någon annan. Det jag kan komma på är löjnantshjärta, olika hosta sorter och Futschia.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon