Full version: purpurklätt
Ezereht
Jag har sått purpurklätt, trodde den bara skulle blomma andra året? Min har börjat blomma, betyder det de inte kommer blomma nästa år då?
Alexander-VG-zon3
en del tvååriga växter om dom mår riktigt bra eller riktigt dåligt kan blomma redan första året, sätter dom då frön så kommer den dö efter den blommat. klipper du av den innan den sätter frön så kan den kommatillbaka och blomma nästa år och ''slutföra''.
Ezereht
Okej smile.gif Jag tror dom mått bra det har varit så mycket regn i sommar.
vanjalarsa
Purpuklätt brukar fröa av sig och återkomma år efter år. Om man inte klipper bort fröställningarna naturligtvis.
Jag blev förvånad att en vit som jag köpte förra året fröade sig och att det faktiskt blev vita avkommor. TIll min glädje och förvåning.

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ezereht @ 12-08-2009, 16:20) *
Okej smile.gif Jag tror dom mått bra det har varit så mycket regn i sommar.

ja har dom det bra så utvecklas dom snabbt och ''hoppar över'' ett år. sedan är väl just purpurklätt inte en helt äkta tvåårig växt. annars är det ju bara låta dom fröa av sig så har man alltid plantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon