Överbölingen
Snart är det höst. Slut på tre månaders dåligt sparkföre =det som kallas sommar söderut.
Men inse skillnaden i att hantera en trädgård med runt 10 månader gräv-,rensnings- och planteringsväder medför oss möjligen från maj till riktigt bra år mitten av oktober. Fast härom året kom det 70cm blötsnö den 17 oktober.

Men strunt i det. Vi gillar läget.

Trots nu ca tre veckor med dagligt nedfall av den gudomliga varan H2O så har det varit en fin trädgårdssommar. Från midsommar till slutat av juli stod allt stilla på grund av barn och barnbarn men nu är vi igång igen.
Sistlidna helg fick vi hjälp av sonen som fixade till de sista granstockarna i Bullatalundens rabatter. Nu har vi börjat plantera efter jordfyllningen.
I min valhänta blogg hittar ni lite bilder. Överbölingens blogg Titta in om ni har lust.
wibemo
Gillar Dina kåserier. Är själv en norrlänning i förskingringen. Ja det drar mot höst och jag måste erkänna att jag älskar skiftningarna vår-sommar-höst men nån vinter kan jag ju inte skryta med.
renate
Jag vill inte har höst än men det lider åt det hållet om jag vill eller inte.även här har trädgården fått vila under sommaren.Har omgåtts med barn och barnbarn istället.Nu är det läge att jobbar i trädgården om jag inte är ute och plockar svamp och bär.det finns en del växter som jag ska plantera eller tat hand om.Ska sjyndar mig att titta in i din blogg Överbölingen.
[attachment=40486:2009_08_...__Large_.JPG]
Alexander-VG-zon3
nee här är sommar än, hösten kommer inte förens i okt-nov (hoppas jag på), natttempen har nu i veckan börjat krypa under +10c som lägst i veckan +7c. så det går mot mörkare och kallare tider.
diva&hero
Ja det har verkligen blivit kyligt på kvällarna.. I går grillade vi med grannarna vid våran strand, det gick åt både fleecetröjor,jackor och plädar. 12 grader var det vid ca 21-22 tiden.
Gubbarna sprang sedan mellan våran pool,19 gr, och grannens vedeldade tunna, 40 gr.. Två vändor blev det i varje. Galningar no.gif
Mörkt blev det efter nio idag.. Mulet ifs.
Gudrun i Göteborg
Fleecejackor använde vi i midsommar medan vi åt sill o nubbe. Den sistnämnda drack vi ju. Men det blev inte mörkt när vi satt där med våra fleecejackor. Det blir det nu.

Jag gillar hösten. Tända ljus. Mysa.
Piccante
nä nu ska vi inte vara sådana sad.gif prata om höst nu, usch. Jag skulle ha vinterdepression konstant året om bodde i norrland. Jag hoppas verkligen det är varmt och ljust ett bra tag till så jag orkar med mig själv o kan ladda batterierna.
skogstroll
ja usch, vill inte ha vinter. Gärna höst men sen när allt börjar ruttna i väntan på snö är det inte kul alltså
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon