Full version: Jobb,jobb..
diva&hero
Idag har vi jobbat i trädgården och i anslutning till huset.
Jag har grävt fram stenar som legat under mossan. Hade bara gjort det till en viss del tydligen förut för när jag började gräva idag så hittade jag fler och fler.. Men nu är dom framme iaf. Blev ett lyft.
Sambon har byggt på en trapp. Äntligen.. tummenupp.gif
Vi har varit utan trapp sen vi gjorde ny altan för två år sedan. Men mitt i allt så gick skruvdragar´n sönder så han fick åka och köpa en ny.. Kom hem och skulle dra i första skruven och vad hände, jo, den nya gick sönder också! F-n, får byta den i morrn för affären hade stängt! Det är tydligen inte meningen att vi ska ha en trapp..
Nya tag i morrn!

La till en bild på den 'färdiga' trappen. Saknas lite plankor både på den och sidan av altanen.
Berith
Wow...!! w00t.gif Tänk vad mycket fint man kan städa fram på bara två timmar. bravo.gif

g.gif Eller det kanske ska vara fyra timmar...?
diva&hero
Jag började rensa mellan stenarna först, och planterade om lite taklök.
Mittimellan allt jobb så fick jag hjälpa sambon att hålla i lite plankor..
Efter ett tag när jag rensat 'klart' så märkte jag att jag kunde få fram nya stenar, det är då andra kortet är taget två timmar efter.
Fort går det när man väl börjar.
diva&hero
Skulle ju visa att vi inte har legat på latsidan idag heller..
En till ny trapp och rensning för fulla muggar!
Vad har jag gjort i sommar egentligen när det såg ut så här?? confused.gif
Tycker att det enda jag gjort är att hållt på i trädgården ,men tydligen inte på den här sidan. flirting.gif
Berith
Tjusigt! tummenupp.gif Tänk vad roligt det är att jobba när man ser resultatet så tydligt.

Var lite osäker på två eller fyra timmar, om det skulle vara från 16 eller 18 till 20. rolleyes.gif
TheLan
Vad fint det blir!! biggrin.gif Så roligt när man ser resultatet av det man gör med.
diva&hero
Idag har jag rensat i en stor rabatt där vi har buskar och träd bla. Har växtbelysning där som knappt syntes längre. Får se i kväll hur det ser ut.
Klippte även i ett äppelträd som irriterade mig med sitt spretiga växtsätt! Men där tog det stopp.. Just då kom en orm slingrandes i den slänten där jag typ krypt fram. Blää!! Hatar ormar! Dom kan få den bästa dan att bli förstörd!
Och sen ropade sambon in mig, fick inte hålla på längre i trädgården.. Vi är bortbjudna i kväll och han vill inte att vi ska komma sist som vanligt för att jag står i duschen typ tio min innan vi ska vara iväg.. Han känner mig tidsoptimisten..
blomkronan
Vilken skillnad tummenupp.gif Vad kul det är att ta före och efter bilder. Då ser man viket jobb man har lagt ner och man blir sååååå nöjd yes.gif
Arthemisia
Vilken vacker stengång du fick fram! Önskar jag kunde hitta lite sånt i min trädgård...
diva&hero
Det är kul att det syns resultat! Men jag frågar mig fortfarande vad jag har gjort i sommar confused.gif
Fast när jag tänker efter så har jag röjt mer på utsidan av tomten, det är ju det som alla ser. Smart flirting.gif
Nu har jag tagit tag på insidan av tomten,poolsidan. Har ledsnat lite på den iom att hundarna har levt rövare på moss/gräsmattan. Jordfläckar till tusen där det saknas mossa..
Men idag har jag kört stenhårt! Har använt dessa redskap: trimmer, gräsklippare, spade, en ogräsrensare till mellan plattorna, sekatör, grenklippare ( heter vadå?), sopborste, kratta och skottkärra...
Klippt bärbuskarna, hand kantskurit gräsmattan mot poolen. Fixade även min lilla fontän som är nedgrävd i rabatten med rabarbern. Har tyvärr glömt tagit kort på den. Lyser så fint nu på kvällen.
Allt skit har hamnat i släpkärran som är proppfull efter tre dagars arbete. Puh! Kanske hinner vila ett par dar innan semestern är slut..

La in en bild på min lilla fontän också.
diva&hero
Har nya skärmar som ska sättas upp vid poolen. Det gamla staketet ska bort, men vi måste ha bygglov för det nya..
Sen ska vi lägga trall eller liknande på plattorna, det blir både snyggare och skönare att gå på.
Kanske inte hinner i år, får se..
blomkronan
tummenupp.gif Bra jobbat...

Vill man snabba på ett bygglov kan man själv skaffa grannarnas godkännande och lämna in tillsammans med bygglovshandlingarna, annars får stadsbyggnadskontoret göra det, då tar det längre tid...
diva&hero
Blomkronan: Tack för tipset!
Har redan pratat med grannrna ska bara ha det på papper också, sen ska bygganmälans papprena fyllas i också.. Kan ju tro att vi ska bygga hus..

Annars har jag jobbat på som vanligt med tomten. Nu har jag hunnit kantskära gången till huset, rensat rabatten längs med häcken, klippt gräset..
Idag har jag sista sem dan så idag gör jag absolut ingenting! Förutom sitter vid datorn såklart yes.gif

Skulle sätta mig i soffan igår kväll efter allt jobb. Men den var upptagen av en trött Diva.. Det är sjysst, hon tar upp TRE platser. Fick klämma in mig där..
dicentra
Jösses,du har då verkligen inte legat på latsidan de sista dagarna 000.gif

Blir helt matt när jag ser hur mycket du har gjort!! sweatingbullets.gif

MVH MLK:- rose.gif ))
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon