hej!
för ett par månader sen fick jag ett stort exemplar av plättar i luften av min lilla mamma och har inte haft något annat än problem med den. den började vissna ganska omgående, vilket är underligt med tanke på att jag skötte den exemplariskt och den ska ju dessutom vara en av de mer lättskötta växterna. jag glömde aldrig vattna, duschade den lätt med friskt vatten, den stod inte i direkt solljus och jag har noga kollat efter ohyra flera ggr i veckan. till slut klippte jag bort allt det friska för att försöka göra sticklingar av dem och rädda det som räddas kan, så att säga, men även de vissnade bort och dog. jag konstaterade att den helt enkelt måste ha varit sjuk.
nu imorse förberedde jag mig för att kasta bort rishögen (för det är precis vad den är, se bifogade bilder), men så upptäckte jag plötsligt att det finns flera grenar med nyutsprungna friska små blad! de måste ha kommit under de senaste dagarna för de är verkligen otroligt späda.
vad är det som har hänt, varför gör den såhär? och framför allt; vad ska jag göra för att denna fantastiska utveckling ska fortsätta?