Full version: Så blev det!
Kvisten
La ut lite bilder på försommaren och visade våran lilla pallkrageodling. Nu är en del uppätet och endel är kvar i kragarna. Morötterna trodde jag aldrig skulle få vara ifred för barnen men de blev ca 1-1,5 dm innan de åkte upp nu är det bara 2 kvar, men det är ju det som är meningen med våran odling att det ska ätas direkt.

Barnen tycker att det varit jättekul och har hjälpt till ifrån början. Lagt ut väv, målat, lagt i jord, sått, ränsat ogräs och inte minst ätit! Vi tar för givet att barnen ska förstå hur det fungerar men de blir ändå förvånade över att ett litet frö ska bli en grönsak!

Rekomenderas varmt till barnfamiljer!
karinmaria
Snyggt med gruset runt kragarna!

Det där böjda armeringsjärnet...vad används det till?
Kvisten
Bor i bostadsområde och har därför de obligatoriska rådjurs besöken som de flesta i vårat kvarter har.

Så fick den lysande ideen att bågarna skulle användas till att lägga på antingen täckduk på våren eller något slags nät på sommaren för att hålla skönheterna borta. Sen kom ju aldrig rådjurena till pallkragarna i år förutom en gång då de naggade lite ute på ena kanten. Tyvärr på mina starkt kommande sockerärtor.

Sen har vi en liten plätt till i trädgårn där vi har lite bärbuskar och annat ätbart där jag har gjort en båge i armeringsjärn till björnbärsbusken. Så det går ju lite stil med varandra.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon