Full version: Mördarsniglar
ersson1943
Jag har fått ett medel av en granne . Det heter BAM och innehåller 38% natrium. Medlet innehåller inte kväve och växterna klarar sig utmärkt. Jag strör ut lite på varje snigel jag ser och dom dör ganska fort. C.a. 10 kilo kostar 270 kronor. Vid intresse kan jag ge telefonnummer till säljaren.
CillaM
Det här är ren jäkla spam. spam.gif
Piccante
CITAT (ersson1943 @ 13-08-2009, 19:29) *
Jag har fått ett medel av en granne . Det heter BAM och innehåller 38% natrium. Medlet innehåller inte kväve och växterna klarar sig utmärkt. Jag strör ut lite på varje snigel jag ser och dom dör ganska fort. C.a. 10 kilo kostar 270 kronor. Vid intresse kan jag ge telefonnummer till säljaren.

Är det inte i princip vanlig kaustiksoda/ hushållsoda som man kan köpa på vilken målaraffär som helst? Dessutom är det ganska plågsamt att fräta ihjäl sniglarna när en spade/ sekatör/ sax är perfekt för att halshugga dom.
pejori
Håller med.
Ska man ändå hälla skiten på varje snigel, är det betydligt billigare med en sax/sekatör. yes.gif
Snällare mot omgivningen också än kaustiksoda.
Gossen Ruda
Jag stampar där det går. Mycket snabbare och så slipper jag böja mig.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 13-08-2009, 23:22) *
Jag stampar där det går. Mycket snabbare och så slipper jag böja mig.

Funkar bra det också... tummenupp.gif
NMär sedan släkten kommer på kalas, kan man utrota dom helt med rätt dojor. giggle.gif
Jan af Lisö
Jag har en plåtbit fastsatt i änden av ett skaft (egentligen ett trädgårdsredskap som jag inte vet vad det heter) så jag hugger sniglarna mitt itu utan att böja mig och utan att smutsa ner skorna.

Mycket enklare o billigare än att strö medel på varje snigel, vem som ha kommit på något å korkat ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon