Full version: Stopp i fantasin
skogstroll
Har ett hus som köptes 2006. Det har stått lite still men nu är det dags att tänka efter hur det ska vara. Nån som vet nån sajt eller annat man kan fråga om råd hur man kan inreda/planera? Har fantasiförlust...
MariaS
Är det insidan eller utsidan du funderar på?
Fågelvägen
Är det ett gammalt hus kan du väl hitta idéer i tidningen Gård och torp? Där finns också rådgivning.
Irene_L
Här kanske du hittar något:
http://www.byggahus.se/forum/
skogstroll
Det är insidan på ett gammalt timmerhus. Tack för tipsen!
CeciliaR
Gård och torp är en fantastisk tidning för oss som äger eller bara gillar gamla hus och byggnadsvård. Sen finns det många fantastiska bloggar av människor som renoverar sina gamla hus att bli inspirerade av. Sök bara på google så hittar du massor och har du kommit in på en du gillar så kommer du att bli länkad vidare i all oändlighet smile.gif
skogstroll
problemet är nog inte vad det ska vara för "stuk" mera hur man ska fördela rummen... ett underplan på 60 kvm (nu kök, litet badrum och vardagsrum) och lika mycket uppe fast ett loft med lågt i tak på sidorna (nu sovrum och resten är bara ett frågetecken)...hmmm
blomkronan
Vill du göra om planlösningen?? Sånt tycker jag om wink.gif jag brukar rita på hus som jag skulle vilja bygga en dag då vi köper en tomt på landet (OM vi gör det=en STOR dröm)

Jag gör gärna ett förslag till dig som du kan "spåna" med, du kanske kan komma loss i fantasitorkan om du kan få andras ideér och sen sätta ihop det som du tycker om smile.gif

Till det behövs en planlösning på hur det ser ut i dag... med mått och markering av var avloppen sitter. Man kan ju inte ändra allt... det blir för kostsamt blush.gif
skogstroll
å vad gullig du är, alltid bra med andras idéer, jag ska lägga upp foton och ritningar smile.gif
blomkronan
"Putt"
Var tog ritningarna vägen??? flirting.gif
skogstroll
sorry jag har börjat jobba och har inte hunnit fixa... jag gör det så fort jag kan. Tack för putten smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon