Full version: Svennis
Kajsa
I dag blev jag snopen, en kvinna stannade här från din familj och gav mig två rosor från dig, Gallican Parvifolia. Jag har nu grävt ner dom små rosbuskarna, det var gulligt av dig rose.gif Tackar !
Har läst om rosen i LÅG, det var ett trevligt format och zon 4, ska bli spännande.
Pumila som växer intill också från dig har vuxit bra i sommar, blir blommor nästa år.
Kommer du till Västerås så är du välkommen !

Svennis du har inte skrivit något om hur dina rosor klarat sommaren, är det bara mellan Sverige som har badat i regn ? Är dina rosor friska ?
svennis
OH!
Här badar allt i regn och gräset växer 24 timmar tror jag eller 25 om dygnet.. slap.gif
Trevligt att du nu har Parvifolia. Känns bra.
Spännade var du tycker. Har den på Farmor o Farfars grav o den börjar sprida sig över buxbomhäcken.. sweatingbullets.gif
Du lurade mig ut med kameran men inte lätt att hitta några blommor men kommer väl..
Mest nypon men det får duga. sad.gif

nypon.JPG

Crown Princess Margareta.JPG

Parkdirektor Riggers.JPG

Stanwell Perpetual.JPG

Isphan x.JPG

Henry Hudson.JPG

Etude.JPG

esters-tradgard
Åh va snällt av Svennis :-) Något sådant skulle man ju bli överlycklig av. Parvifolia var ju superfin med mörkare kanter än mitt, måste alltid kika på alla rosor som jag inte vet hur de ser ut.
svennis
Parvifolia bilder!
parvi betyder liten folia hundra..

Parvifolia x.JPG

Parvifolia n.JPG

Christina i Taxinge~
En liten parvel till ros alltså...... giggle.gif
Kajsa
Åh vad söta bilder av Parvifolia, pompom rosor som bildar en liten häck ! Ska slänga över kompostjord i höst så dom klarar sig. Så ni har fått mycket regn i Skåne också !
Stiffe
Oh ja. 30-50mm de senaste tre dagarna. I år är första sommaren av de nio som vi bott här på gården som vi inte behövt ransonera på vattnet. I år hade vi alltså kunnat vattna - om det hade behövts...
/S
Ezereht
Söt den är parvifolia smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon