tepa
Hej

Vet någon vad jag nu har gjort för fel ? Min Vågbladskalatea har trivts bra i flera månader. Nu ser den ut såhär! Den var tät och frodig. Nu har den blivit gles och konstig. För mycket vatten ?

Hälsn Tepa
Azur
Den ser ut att ha torkat.
tepa
Tack, Azur. Menar du det ? Jag som har vattnat ordentligt två gånger i veckan...
Finns det hopp ? Ska jag vattna tre gånger i veckan sommartid ? Huga, varför kan inte växter prata.....Den borde ju sagt nåt !!!

Hälsn Tepa
Azur
Jadå, det finns hopp, den lever ju! biggrin.gif
De tål inte uttorkning eller övervattning, utan vill vara jämnt fuktiga - kalateor är lite besvärliga på det sättet - men din kommer säkert att skjuta nya blad.
tepa
Hej

Vågbladskalateans blad har nu vissnat, allihop ! Ändå tycker jag att stjälkarna som är kvar inte riktigt verkar döda. Tror ni det kommer nytt på den i vår ? Hur ska jag ha den i vinter ? Svalt, 13-14 grader ? Jag har ett rum vi inte använder med svalare temperatur. Men nu är väl Kalatea en tropisk växt ? Blir det för kallt ?

Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
den vill inte ha för kallt. sätt den ca +15c +20c och så ser du om den tar sig till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon