Hej
Vet någon vad jag nu har gjort för fel ? Min Vågbladskalatea har trivts bra i flera månader. Nu ser den ut såhär! Den var tät och frodig. Nu har den blivit gles och konstig. För mycket vatten ?
Hälsn Tepa
Den ser ut att ha torkat.
Tack, Azur. Menar du det ? Jag som har vattnat ordentligt två gånger i veckan...
Finns det hopp ? Ska jag vattna tre gånger i veckan sommartid ? Huga, varför kan inte växter prata.....Den borde ju sagt nåt !!!
Hälsn Tepa
Jadå, det finns hopp, den lever ju!

De tål inte uttorkning eller övervattning, utan vill vara jämnt fuktiga - kalateor är lite besvärliga på det sättet - men din kommer säkert att skjuta nya blad.
Hej
Vågbladskalateans blad har nu vissnat, allihop ! Ändå tycker jag att stjälkarna som är kvar inte riktigt verkar döda. Tror ni det kommer nytt på den i vår ? Hur ska jag ha den i vinter ? Svalt, 13-14 grader ? Jag har ett rum vi inte använder med svalare temperatur. Men nu är väl Kalatea en tropisk växt ? Blir det för kallt ?
Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
17-10-2009, 11:17
den vill inte ha för kallt. sätt den ca +15c +20c och så ser du om den tar sig till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.