Full version: Plommon
pimpim2
Erfarenheter... Gissningar... Åsikter och övrigt. Alla kommentarer ses som kuriosa!

Myosotis
blink.gif Vadå? Som man orkar äta eller som mognar på trädet eller vad? Jag har inget plommonträd. Vi fick en massa plommon av grannen igår, jag åt bara en för jag var redan mätt. Den var god. Det är första gången någonsin som de har så många plommon på sitt träd, oftast blir det ingenting, några år blev det typ två.
Biggan_
Du menar kanske hur många plommon man kan äta innan h******t brakar löst? fear.gif
pimpim2
Just precis så menade jag! Igår åt jag 3 st och det var inga problem, men någon i min närhet åt ca 10 st.
Det var lite för många.
Sylt är redan kokad men man vill ju äta färska också. Hur gör ni?
Anki på Öland
Har inget eget plommonträd men brukar få av en kompis - kan lätt äta hela påsen utan att något h.....t brakar lös. biggrin.gif
Anki
ninnisky
Våra Viktoriaplommon är inte mogna än - men av erfarenhet så vet jag att gränsen går vid 5 stycken för min del... maken klarar betydligt fler...

Skörden blir förresten inte så värst stor i år sad.gif
*Stintan*
Har inga problem av att äta måååånga plommon. happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon