Full version: 'Compassion'
Christina i Taxinge~
På Löta igår fick jag liiiiite hjärtklappning av en ros som heter 'Compassion', climber.
Nu funderar jag på om den skulle kunna placeras bakom mina kommande tehybrider i rabatten jag planerar....
Men det krävs en viss färgkoordination i det här fallet!
Sånt brukar jag inte ha några problem med eftersom jag tycker om när det krockar & gnistrar i planteringarna naughty.gif

Men just den här pastelliga aprikosfärgen behöver lite tankemöda - vad kan den passa ihop med för tehybrid? g.gif
Alltså färgmässigt - helst nåt som inte går ton-i-ton.......

[attachment=40538:dscn5088.jpg]

Ezereht
Lila !
Christina i Taxinge~
.........och vilken lila tehybrid tänker du på då? unsure.gif smile.gif
Erika i Sandviken
Gult, som ex Sophia Renaissance,Friesia

Annars vela jag säga Sissel Renaissance,Leander eller Meine Oma
[attachment=40570:Sissel_Renaissance.JPG]

[attachment=40572:Leander.JPG]

[attachment=40571:Meine_Oma.JPG]

Men skulle inte Chicago Peace passa då????
[attachment=40573:Chicago_Peace_08.JPG]

Kajsa
Jo det var snyggt !
Vad blev det nu för rosor på Löta igår ? Tehybrider ?

Nu såg jag den andra tråden från Löta.
esters-tradgard
och du glömde doften Christina, underbar ros :-) Den skall flytta hem till mig också nästa år.
Jag tror vitt eller kanske lila till. Vad sägs om Burgundy Iceburg till?
AK i Sura
Ja läckrare ros en Compassion får man leta efter och vilken doft! Jag håller tummarna för att min ska klara vintern här hos mig. Dör hon så köper jag en ny!
Ännu så länge har jag inga andra rosor intill min Compassion men jag tror faktiskt att jag skulle satsa på något enfärgat eftersom Copmpassion i sig är en ros med många vackra färgskiftningar. Nu får väl en del salg men jag skulle faktiskt satsa på rött i kontrast till Compassions pastelliga färger. Go for Ingrid bergman Christina! Du blev ju så förtjust i henne också och det är en BRA ros som inte hänger med huvudet och dessutom doftar hon också fantastiskt.
Christina i Taxinge~
Ja, jag fick nog lite slag där.......en knallröd ros till Compassions milda färgskala?!
Hmmmmmmm...............man ska aldrig säga aldrig. 'Ingrid Bergman' blev helt klart också en favorit i lördags.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon