blomkronan
Idag har jag en liten bok som jag försöker skriva ner allt i. Nu skulle jag vilja föra in allt i ett program, så jag lätt kan söka upp det som jag vill veta smile.gif

Jag vill att det ska fungera ungefär som när man går in på en hemsida typ Impectra. En sök ruta, kunna sortera efter namn, läge, höjd, färg, såtid... ja vad som helst.

Finns det?
ingrids
Det mesta av det du anger går att göra i excel. Annars kommer jag bara på FileMaker, men det kostar lite pengar (dock inte så mycket om jag minns rätt).
blomkronan
CITAT (ingrids @ 17-08-2009, 11:33) *
Det mesta av det du anger går att göra i excel. Annars kommer jag bara på FileMaker, men det kostar lite pengar (dock inte så mycket om jag minns rätt).

Excel dunno.gif Det var många år sedan jag använde excel, jag har även kunnat Access men det minns jag inget av!!
Kolla in FileMaker men som du sa det kosta en slant... jag vill nog hitta ett "mindre" program som inte kostar något. Men tack för tipset tummenupp.gif Kanske någon annan vill ha det smile.gif
Eva 33c
De finns visst en databasdel i Open Office också. Jag har bara läst om den så jag vet inget om hur bra/enkelt det är, men gratis i allafall. Själv använder jag Access, men är lite nyfiken på OpenOffice programmet.
Det heter Base, läs mer här
Jag antar att man måste installera OpenOffice först. Ska testa själv bara jag får tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon