Jimbo79
Hej!

Jag undrar om det är någon som kan svara huruvida det är möjligt att flytta ett spaljerat päronträd till fristående.
Har nämligen haft ett Esperens Herre mot en vägg där vi nu inte längre kan ha det kvar pga förrådsbygge och har ingen annan lämplig vägg att sätta det mot.
Jag vill dock helst inte kasta det utan undrar om det kanske går att ha fristående eller om det kommer att se väldigt konstigt ut.

Undrar även om det klarar en natt med rötterna i det fria, annars kan ni bortse från detta inlägg då det redan är för sent. wink.gif

Som ni förstår är jag tacksam för snabba svar...

Mvh, Jimmy
Huggorm
Regnar det kan den nog klara en natt med rötterna i det fria, men i stark sol torkar trädet snabbt ut. För övrigt tror jag inte det blir något bra att ha det fristående. Känner du ingen som har en vägg över och behöver ett päronträd?
ingrids
Du kan inte ställa den mot en spalje i skyddat lägen och låta den t.ex. utgöra "ryggen" på en sittplats?
Thé
Visst kan det vara "fristående" (med stöd från en gles spaljé) och utgöra en avgränsning i trädgården.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon