Full version: Tips om bra,,,
Siri
Hej
Är det någon som kan tipsa om en bra hemsida för begonior?
Har sett på några ställen länkar till svenska sällskapet för detta (om de nu hette så exakt) men länken fungerar inte. Har sett någon privat också där heller inte länken fungerade längre.

Tacksam för hjälp!

Vänligen
Siri
*Felix matte*
Kanske den här kan ge dig lite hjälp.
sophie
Hejsan
Vill bara tala om att ifall det var den svenska begoniaklubben du menar så är den nerlagd.Tyvärr måste man säga för det var ett led i att sprida kunskap och vetenskap om att det finns massa begonior men dock tyvärr i Sverige,Har nog jagat de flesta handelsträdgårdar men misslyckas,Måste tillägga ifall det är knölbegonior så finns de i Sverige,De jag menar är shrub/håriga,Rizombegonior,änglavingar/canes..
Har en del adresser är du intresserad av dessa kan du skicka mej ett svar så får du dem..obs inga knöl,mvh as
Siri
Hej
Tack för tipsen!
Jo, det var den svenska jag menade och jag håller med dig att det var synd. Intresset är ju stort.
Jag har också letat och tar tacksamt emot adresser!

Vänligen
Siri
sophie
Hejsan igen
Intresset för begonior är inte så stort i Sverige,Vi försökte att väcka det genom begoniaklubben men det blev för mycket för 2 personer.Kul var det iallafall och jag lyckades från en författare få köpa in böcker för ett kanonpris,Han var från Australien.vi ordnade också med olika material,paket med skott m,m men det var trögt kan man säga...det är svårt när det inte är spritt och man tror att de flesta är samma sort för en del liknar ju varandra men ändå är det inte samma sort.Ett tips kan jag ge dej,är du intresserad gå med i ett sällskap antingen i Usa el Australien,Frankrike,Det jag har fått ut från Australien/är med i 2(i australien) är det bästa som har hänt mej,som du förstår är jag galen i Begonior,kanske man säga .....Är det något du undrar och om jag kan hjälpa dej får du gärna maila mej,har ju adresser till sällskap om det är intressant,Jag vet själv vad jag letade och letade innan jag fann..
MVh As
CarMa
Hmm, blev sugen på en
sån här ju.
Nån som vet hur man får tag i en sån? Har inte sett dom i nån affär.
sophie
Hej
Ett tips skriv på köp/bytes säljes och och pröva.Kan kanske om du har tur hitta den i någon större handelsträdgård--inte så vanlig i handeln..lycka till..mvh as
Pia mitt i Skåne
Jag har en sådan som jag har hittat i en vanlig blomsterhandel. Den är MYCKET skör och går lätt i sönder, så jag vet inte om den är så lätt att skicka som stickling.
Pia
sophie
Hej Siri
Har du hittat några bra hemsidor du kan rek?MVh As
Siri
Nej, tyvärr,,,

Vänligen
Siri
sophie
Hej
Det var synd..MVH as
Pia mitt i Skåne
Hejsan.
Jag hittade en sida där det verkar som om det finns begoniafrön till B. dregei som CarMa ville ha. De befinner nog sig i Danmark. Jag läste inte så himla noga, men man kan väl maila och fråga kanske...
Svejsan.
Pia
Här är länken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon