Jag måste höra med er om en ros som jag planterat, eller rättare sagt fått hjälp med att plantera, på gräsplätten utanför min port. Detta gäller alltså inte på småländska höglandet där jag normalt odlar utan i Göteborg.
Fick i våras reda på att bostadsrättsföreningen tänkte plantera ölandstok

Jag köpte en Therese Bugnet och en Louise Bugnet. Tessan lever, hon har inte vuxit mycket men ser frisk ut, Lussan är tyvärr stendöd

Nu har jag sett några gånger att grannen låter sin hund kissa på Louise. Tror ni att det kan ha tagit död på henne? Hoppas inte. Jag har själv jycke, och tycker inte om att läxa upp andra hundägare. Jag kommer att köpa en ny Louise nu i höst, och funderar på om jag bör säga något till hundens matte.
Det hör till saken att jag varit borta från Göteborg nästan varje helg under våren/försommaren och sedan under min semester, så det är ingen som har skött om rosorna så vitt jag vet. Kanske dog rosen helt enkelt för att den inte fick tillräckligt med vatten i början? När jag sätter en ny i höst kommer den åtminstone inte att bli vanvårdad, för jag kommer att vara hemma och ha koll.
/Helen
P.S. Föreningen anlitar någon, ja inte trädgårdsmästare direkt, men en kille som dyker upp varje vår och snaggar allt han ser jämns med marken. Jag antar att jag bör försöka stoppa honom från att klippa ner Bugnetarna?