ABCiV
Det kan man! I England gör man det hela tiden! Nu finns det äntligen en liknande tävling här i Sverige!

Titta in på www.skolvene.se/arets-masterodlare

Anmälan senast på torsdag - hoppas på många anmälningar!! Stöd oss i detta evenemang så vi kan återkomma nästa år igen!

Tyvärr kostar marknadsföring en massa pengar, något som vi inte har, därför hoppas jag ni hjälper till att sprida informationen till alla ni känner som gillar att odla!

Tävlingen är mitt i Västergötland - i Herrljunga kommun!

Ser fram emot era anmälningar!
Meriona
Putt....
Gudrun i Göteborg
Det finns väl massor av trädgårdsdagar överallt och i olika sammanhang? Där man kan byta växter, sälja saker och visa upp sina trädgårdsalster? Varför tävla?
Alba
Det finns många vackra människor som visar upp sig i olika sammanhang, många duktiga sångare, duktiga frisörer, duktiga lastbilschaufförer, duktiga lantarbetare, duktiga kockar ......de tävlar också.......så varför inte trädgård.
För de som vill tävla är det ett kul inslag i stället för en massa visningar bara.
ABCiV
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 22-08-2009, 16:18) *
Det finns väl massor av trädgårdsdagar överallt och i olika sammanhang? Där man kan byta växter, sälja saker och visa upp sina trädgårdsalster? Varför tävla?

För att när man tävlar så leker man! Vi är så allvarliga i alla sammanhang, så varför inte få leka av sig lite.
MariaS
Här i detta avlånga land har man minsann tävlingar i allt som man kan hitta på, men tävling i odling... Näe, det går tydligen inte för sig... eller....

Jag tycker att det är ett jättefint initiativ som man tagit i Herrljunga. Jag vill se fler sådana initiativ här i landet. För inte är väl vi svenskar så genombra på odlande att inte tävlingar inom området hör hemma här?
aanderss
ja de finns många tävlingar i att odla. största pumpan mm
smörblomma
Största pumpan tävlingen vill jag vara med i
Wilmer
När jag orkar engagera mig så har jag och andra som tyckte det varit kul tävlat i olika saker, bestämmer tex. ett datum när fröerna får sättas tidigast, sedan dag för bedömning av högsta solrosen tex. Köpt likadana plantor sedan bestämma ett datum för inräkning av physalisar som det var ett år. Helkul sätt att få lite sprätt på trädgårdsumgänget.
aanderss
oj jag trodde de menades odla tävlingar som finns i vida värden o inte på detta forum.
trög man är
Gudrun i Göteborg
Trodde som Anderss jag också.

Men att åka till Herrljunga med min pumpa tycker jag inte verkar så kul. Framför allt därför att jag inte har någon pumpa ...

Här på odla kan det bli en annan sak förstås.
aanderss
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 24-08-2009, 22:58) *
Trodde som Anderss jag också.

Men att åka till Herrljunga med min pumpa tycker jag inte verkar så kul. Framför allt därför att jag inte har någon pumpa ...

Här på odla kan det bli en annan sak förstås.

tur att vi är 2 som tror fel hehhe
Wilmer
CITAT (smörblomma @ 24-08-2009, 22:45) *
Största pumpan tävlingen vill jag vara med i

rotfl.gif Jag med. Ni skulle se mitt storstilade pumpaland bara............... (sniglarna har sett till att det bara står pinnar kvar av dem o squashen).
Wilmer
Jag skulle kunna åka en bit för en trevlig tillställning, men det är lite fullt upp just (hm)nu.
Gudrun i Göteborg
CITAT (Wilmer @ 24-08-2009, 23:04) *
Jag skulle kunna åka en bit för en trevlig tillställning, men det är lite fullt upp just (hm)nu.

Ungefär samma här. Fast jag har inte ens pumpastickor att bidra med -cry-.gif
Wilmer
trostar.gif Vill du ha en nakenfrösticka av mig? Eller Delica? Kanske kan locka med en sticka Spagettipumpa?
Gudrun i Göteborg
CITAT (Wilmer @ 24-08-2009, 23:16) *
trostar.gif Vill du ha en nakenfrösticka av mig? Eller Delica? Kanske kan locka med en sticka Spagettipumpa?
smiley_small_hug.gif Jag kommer med massa pelargonstickor. Rådjuren har mumsat i sig blommorna. Skall vi se vem som har längst sticka?
spacepingo
Och jag kan tävla i pinnigaste klockmalva a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Jag förstår inte vad jag gör för fel. De är ca 25 cm höga pinnar med några minimala blad i grupp på olika ställen på pinnen. Den ena blommar enormt mycket så man kan säga att den blommar på bar kvist. Det ser bara löjligt ut a0a.gif

---
Men jag var in och kollade på tävlingssidan och jag tycker grenarna verka festliga. Nu bor jag ju långt bort och har inte paltsen för alla dessa odlingar men jag skulle nog kunna se en sån tävling som en morot (haha) att odla något att visa upp.
ABCiV
Vad kul att det börjar hända lite i en av trådarna kring odlingstävlingen!

Vi har INTE med största pumpan som tävlingsgren, just av den anledningen att det finns överallt. Våra grenar är lite annorlunda och som tidigare sagts, inspirerade och hämtade från Englands tävlingar.

Det går fortfarande att anmäla sig hoppas vi ser fler som gör det!
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 21-08-2009, 20:30) *
Putt....

är du på green redan?
Fny
det kan säkert vara jättetrevligt med såna tillställningarn, och hade jag bott i närheten hade jag absolut tittat förbi! Men att vara med och tävla är nog inget för mig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon